Pagina's

woensdag 26 februari 2014

Dat was het dus niet.......

In mijn vorige bericht gaf ik aan dat ik de boosdoener te pakken had. Die boosdoener die het geratel veroorzaakte. Een stuk van de kap onder de stoel afgehaald, zodat de kettingrol vrij loopt. Er was wel degelijk slijtage te zien, daar waar de kettingrol er tegen aan kwam. De ritten van zondag en gisteren gingen dan ook met veel minder herrie. Tot mijn niet geringe verbazing ratelde het vanochtend weer volop. heb ik dan niet genoeg van de kap afgehaald? onderweg gestopt en het hele ding eraf, achterin gemikt. Nog steeds herrie. En nergens in zo op het eerste oog zicht baar dat de ketting, of tandwielen aanlopen. De achterband is het niet. Bij indrukken van de Q achter en in beweging brengen is er niets vreemds aan de hand. Morgen dan maar de achterste kan eruit. dat lukt nu niet zo maar even om dat de veerpoot er doorheen loopt en er geen mogelijkheid is de kap er uit te halen, zonmder te snijden of te knippen. Wordt weer eens vervolgd, hopelijk niet lang.........

4 opmerkingen:

  1. ik een raar geluid bij de voorwielen... ik vermoed de spakenspanning of veerpoot wat niet goed vat zit, iig erg irritant,, ik ga zaterdag ff voor een apk-beurtje naar dronten kunnen ze meteen ff na lopen... mg wel ff een keer naar ruim 30k aan lig kilometers

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heb je al geprobeerd zonder het stukje kettingbuis tussen kettingrol en voorblad? Dat was bij mij ook de oorzaak van geratel. Ik heb het definitief uit de fiets gehaald. Het kan ook zijn dat je ketting versleten is. Er zit dan zoveel speling in dat hij scheef op de kettingrol gaat lopen, wat dan ook weer lawaai geeft.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heb de Q sinds november, was in Roemenie een studieobject, dus ik verwacht nu nog geen versleten ketting. Die rol gaat er inderdaad morgen ook uit. Verrassend vond ik dat ie drie ritten redelijk stil was en nu weer herrie maakt, terwijl ik een deel van de kap, waar de kettingrol tegenaan liep, verwijderd heb. Dronten mag betere aflevering doen, wat mij betreft....

      Verwijderen
  3. Hoi Casper,

    het kan zijn dat de ketting over (het dwars stuk van) de achterbrug klappert, zéker als je van het asfalt af gaat.
    Er hoort op die plek dan ook een stukje klittenband te zitten waar de ketting overheen glijdt. Soms had dat stukje klittenband iets meer naar het midden van de fiets geplaatst mogen worden.

    BeantwoordenVerwijderen