Pagina's

vrijdag 21 februari 2014

zo kan het ook

Mooi weer, dus niet de kortste weg naar huis, dacht ik vanmiddag. Vanuit hartje Arnhem ben ik over de Veluwezoom naar Zutphen gereden. Nou, dat heb ik geweten. Zonder warming up is het direct klimmen geblazen. Onder het spoor door en dan de Sonsbeekweg naar de Apeldoornseweg. Die een flink eind volgen en dan weet ik de straatnamen niet meer, maar het loopt langs de A 50 tot afslag Loenen. Veel klimwerk. Dalen ook lekker uiteraard, maar dat is zo snel voorbij met een velomobiel :)
Een mooie route is het wel, op het stuk naast de snelweg na, dat autolawaai mag van mij afgeschaft worden.

Overigens een contrast met vanochtend, een van de zeer weinige regenritten die ik heb gemaakt. Ook dat viel overigens wel mee, maar ja na een droge maand valt alles op. Ik heb voor die keren dat het spettert altijd een sneldrogende outdoor handdoek in de Quest liggen. Die kan ik al rijdend om mijn nek doen en dan zit ik alweer comfortabel. Ik zie dan aan die handdoek dat het maar zeer beperkt inregent in een rijdende Quest, met een schermpje erop uiteraard. Van net onder mijn schouders naar boven wordt ik wat nat. Nou ja, prima toch?

De eerste 10 kilometer gingen in een half uur. Ik had zelfs 10 minuten nodig voor de eerste 3. Dat ik na 40 kilometer toch met een gemiddelde van net boven de 28 thuis kom vind ik wel goed, al zeg ik het zelf.

De achterband is vol gebleven, dus die wonderlijke Joe substantie is miraculeus! En de lekkage is ook dicht met de kit die Lorenz heeft aanbevolen. Nu het geratel nog. Dit weekend de bovenste kettingbuis maar stukje bij beetje weghalen en kijken of dat helpt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten