Pagina's

zondag 23 februari 2014

Boosdoener te pakken

Ja, hoor, eindelijk ben ik er achter wat nu dat geratel in de bak is, zoals ik het een aantal posts geleden noemde.
Hoe ben ik uiteindelijk als een dr. Watson achter dit euvel gekomen? Deductie, zoals Hercule Poirot het zou noemen.
Kettingloop helemaal nagekeken. Ook met druk op het achterwiel, door de veer in te drukken. Op geen enkele manier raakte de ketting achter iets. Alles wat los in de Q ligt eruit. Rondje maken. Toch geratel. Kettingsbuis precies tussen kettingrol en tandwielen voor geplaatst, zodat deze nergens tegenaan kan komen. Nog steeds geratel. Kap die onder de stoel over de ketting zit eraf. He, nu is het stiller, eigenlijk zoals het hoort. Hoe kan dat nu? Die kap heb ik al eerder geïnspecteerd en er was geen schade door de ketting aan te zien. Nu wel dus. Waar? Precies onder de stoel, waar de kettingrol zit. Die laatste raakt dus de kap. Dus de kap maar maar iets naar achter gedaan. Dat helpt, maar het moet nog wel definitief opgelost worden, want door de stoel naar voren te doen wordt de kap steeds een beetje naar voren gedrukt.

Poe, eindelijk.

Het zal wel het psychologische effect zijn, maar ik reed vanmiddag een stuk sneller. Heb de 55 gehaald.

3 opmerkingen:

  1. Ik heb het voorste stukje van de kap eraf. De stoel doet eigenlijk het zelfde als de beschermkap. Dus niet nodig. Geeft alleen maar kans van aanlopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Juist ja, daar ben ik ook achter. Ik zal het ding kleiner maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bij mij luistert het ook nogal nauw.

    Als het kapje niet goed zit, dan loop ik ook de kans dat de ketting eraf loopt als ik de trappers tegen de richting in rond draai. Ik herken het nu, omdat dan de ketting niet goed meer in tegengestelde richting wil bewegen. De ketting gaat dan slap hangen.

    BeantwoordenVerwijderen