Pagina's

zondag 1 september 2013

Mooi Bennekom en LOL

Mooi, daar in de omgeving van Bennekom. Dat is natuurlijk geen nieuwe ervaring voor me, omdat ik er 16 jaar heb gewoond. Toch wist routemaker Bert van MB voor mij onbekende stukken in de route te verwerken. Zo was onze koffiepauze in Hemmen, nooit van gehoord, maar een prachtig plekje. De cultuurpauze was bij kasteel Doorwerth, een mooie plek om even stil te staan.
Zaterdagochtend ging de wekker vroeg, omdat ik graag eens met Mb mee wilde rijden. In de afgelopen vakantieweken stond ik niet echt vroeg op, half acht, acht uur. Nu moest het natuurlijk wat vroeger om tijdig bij het clubhuis van DOVO te zijn. Dus maar om half zeven eruit, vast wennen aan de komende week, waarin het werken weer gat beginnen.
De heenweg over de Veluwe, mooi, maar veel vals plat en af en toe een pittige klim. Ook de route van MB had een aantal klimmetjes, waardoor ik zomaar een kleine 500 hoogtemeters heb gemaakt.
MB reed over de heuvels van omgeving Wolfheze, Doorwerth en over de dijken van de Betuwe. Mooi en afwisselend. Na de Rijn voor de tweede keer te zijn overgestoken nam ik afscheid en ben ik langs de Rijn naar Arnhem gereden en via Velp en Dieren naar huis. 155 kilometer, mooie voorbereiding voor RMM.

Vandaag met LOL op pad, zelf een route gemaakt via de routeplanner van de Fietsersbond en deze op mijn Garmin gezet. Dat me dat gelukt is, is al een wonder op zich! Vanuit Zutphen noordwaarts via de Voorsterklei naar Terwolde, waar een deel van de club een Tsjechische walnotenhoningtaart nam. Discussie; is de honing Tjechisch, of de noten, of het recept?
Daarna via Vaassen en Bussloo weer naar huis.
75 kilometer door ons mooie laagland, weinig hoogtemeters, maar weer veel LOL.

De verschillen? Bij MB was ik de enige velomobilist, bij LOL een van de 7. Verder evenveel rijplezier, vergelijkbaar mooie routes, uitwisseling over materiaal. we blijven mannen, toch? Op 1na bij LOL dan.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten