Pagina's

zondag 22 september 2013

Durano plus te koop?

Al surfend op de website van Schwalbe kwam ik de Durano plus 20 inch tegen. Er staat bij dat ze "new" zijn, dus te koop. Via info heb ik de vraag gesteld waar deze in Nederland verkocht worden.

Waarom ik aan het surfen was? Schwalbe geeft bij elke band een soort impressie van wat er qua prestaties van te verwachten is. Aangezien ik er 2 heb en deze nu onder mijn Q liggen, ben ik benieuwd of het klopt wat men schrijft. En de vergelijking met Kojak en Marathon plus uiteraard.
De snelheid krijgt 3 punten op de vijfpuntsschaal. Kojak scoort daar beter. Grip is van de Durano plus beter, niet gek als je profiel vergelijkt met glad. Overigens kan ik dat wel onderschrijven, meer grip hebben ze zeker.
Lekbestendigheid is beter, ook geen verrassing. 
Ik heb natuurlijk meer ritten onder verschillende weersomstandigheden nodig voor een echt betrouwbare praktijktest. Zo ook eens een paar ritten met de marathons, hoewel me dat niet echt aantrekt wegens de traagheid van die banden.
Wat opvalt is dat de duurzaamheid van de Durano's groot is, ze gaan langer mee dan Kojaks en Marathons. Ik had niet verwacht dat ze het van de marathons zouden winnen. Maar, ook dat moet in de praktijk blijken uiteraard.

2 opmerkingen:

  1. Zijn jouw M+ oud of al de nieuwe versie? Edwin rijdt rond met M+ en vindt ze helemaal niet traag. Uit de testen van WimS bleek toen ook al dat de nieuwere M+ veel sneller zijn dan de oude.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dan zal ik wel de oudere versie hebben, via de "gewone" fietsenwinkel besteld, 2 jaar geleden.

    BeantwoordenVerwijderen