Pagina's

vrijdag 20 september 2013

Durano plus, dus

Ze zitten erop, de Durano plus, die ik van Schwalbe heb gekregen. Naast de bijna 500 kilometer die ik er in het voorjaar mee heb gereden terug van Germersheim, heb ik er niet meer mee gereden. Eerst moest er nog een setje kojaks opgereden worden. Een ervan is deze week via de kliko ten grave gedragen. Rechts slijt kennelijk meer dan links.
Vandaag mijn  eerste "Nederlandse" rit met de Durano plus eronder. Na 1 rit kan ik natuurlijk geen conclusies trekken, wel een eerste impressie geven. Over een paar weken kan dat uitgebreider.
Wat valt op? Ze rijden goed, er zit een profiel op, waardoor ze makkelijker over gritwegen gaan. Ze gaan makkelijk door de bocht, met meer grip, dus is het mogelijk wat sneller door de bocht te gaan. Ze maken minder geluid dan de Kojaks, gek genoeg, omdat die laatste helemaal glad zijn.
Op strak asfalt voelt het alsof ze wat minder snel zijn dan de Kojaks.
Om echt te vergelijken zal ik de weersomstandigheden mee moeten nemen. Gelukkig worden die in Garmin Connect vastgelegd, wel globaal, maar voldoende. Bovendien zal ik mijn fysieke staat van dienst per rit moeten meenemen.
Vandaag had ik wat slome benen, snel stijf en zuur. Verder een gezond gevoel.

Wordt vervolgd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten