Pagina's

dinsdag 27 augustus 2013

Voorbereiding RMM

Ja mensen, nog 11 nachtjes slapen en het is zover, de RMM 2013. Voor niet-initmi: rondje markermeer.

Zaterdag 7 september wordt ie verreden, door minimaal 7 rijders, zo zag ik op de agenda van ligfiets.net. Vorig jaar was het de RIJM, rondje IJsselmeer.Het jaar daarvoor kennelijk ook, maar toen deed ik nog niet mee met het velomobielen. Want ja, de deelnemers zitten allemaal in een velomobiel. Dat hoeft natuurlijk niet, open liggers kunnen ook mee.

Een lange dagtocht heeft zo haar specifieke aandachtspunten. Het is sowieso mooi om te doen, bij ochtendschemer wegrijden en 's avonds in het donker thuiskomen, dit keer na zo'n 300 kilometer rijden. De route belooft weer allerlei mooie plekken aan te doen. Zie daarvoor de agenda op www.ligfiets.net
Maar, fysiek moet het kunnen en daarom bereid ik me voor. Normaliter doe ik dat door tweemaal per week een kleine 100 kilometer wwv. Dit jaar ben ik de hele maand augustus vrij en aan het klussen in plaats van fietsen. Dat is hele andere inspanning. Een enkele tocht op zondagochtend is puur voor genot en om de conditie niet teveel te laten verminderen.
Arjen antwoordde op mijn tweet van zondag dat hij dan wel hijgend achteraan zal hangen. Dat zal wel meevallen, Arjen, jou kennende. Pieter Jan was al aan het oefenen met gebak eten. Niet teveel stukken he?

Mijn voorbereiding bestaat uit deelname aan de tocht van Mooi Bennekom, aanstaande zaterdag. Sinds ik weer ligfiets en hun aankondigingen op de agenda zie, heb ik al de kriebels om eens mee te doen. Nog een paar klussen afronden en het kan. Zoals Mathieu Weggeman, bekende managementgoeroe het zegt: je koopt je eigen vrijheid, dus afronden dat geklus.
Met heen en terug en de tocht zelf, zal ik rond de 170 kilometer doen. Ik heb van mijn vierde tot mijn zestiende in Bennekom gewoond, vandaar de terk om eens mee te rijden.
Dan zondag onze eigen LOL tocht en komende week weer twee wwv ritten. Dan moet ik er wel klaar voor zijn, denk ik.

3 opmerkingen:

  1. Oefenen met gebak eten....mm..dat is nieuw voor mij.
    Daar zou ik mij ook eens op kunnen storten. Ben daar niet zo goed in.
    IJs eten wel. Verfijnde techniek en conditie op dat gebied opgebouwd!
    ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jammer dat ik niet meekan heb er weer eens zin in d'r om!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Casper,

    Ik had graag meegefietst (hoewel...). Maar op 7 september is er de Airborne wandeltocht (http://www.airbornewandeltocht.nl/). Mijn beide dochters en hun vriendenschare zijn dan bij ons te gast. En dit hoogtepuntje van elk jaar laat ik niet aan mij voorbijgaan.

    Veel succes en tot morgen Casper.

    BeantwoordenVerwijderen