Pagina's

dinsdag 19 februari 2013

vooruitgang

Jaaaaa, daar doe ik ook aan hoewel soms moeilijk uit te leggen als je een vintage 3 x 20 inch quest hebt. koop toch een nieuwe hoor ik dan. Maar ach, ik ben tevreden met wat ik heb.

Wat is dan de vooruitgang? Mooie nieuwe Ginkgo wielen. Daarop liggen F-lite banden. Het resultaat mag er zijn. Vandaag de eerste wwv rit met deze combi eronder. 2 km/u sneller dan voorheen. Niet veel, zeg je? Ach, gisteren een afscheidsfeestje van een collega, dus een paar biertjes in de benen. Overmorgen een "nuchtere" rit, die wel anders eruit zal zien.
Het scheelt een minuut of 10 per enkele reis. Hartslag blijft gemiddeld gelijk aan eerdere ritten, dus wel winst! Ik zie aan de grafieken in Garmin Connect dat vooral de stukken in de bebouwde kom het gemiddelde negatief beïnvloeden. Dat is bekende materie uiteraard. Ik zie ook dat ik met de huidige wielbandcombi op langere stukken makkelijker het tempo vasthoud, minder fluctuaties. Dat betekent voor mij dat als het weer wat warmer wordt buiten de snelheden weer navenant zullen stijgen. Jammer dat het weerbericht net aangeeft dat het nog wel een weekje koud zal zijn.

Ach, het voelt ook erg goed, die nieuwe combi en dat is meer waard.

Vreemde verwarrende naam overigens, Ginkgo. Doet me denken aan homeopatische zweefwinkels waar ze ginkgo biloba verkopen als wondermiddel. Hardstikke duur en effect is nul, zoals bekend.

Leuke tweet die ik onlangs las: boeken over homeopathie zouden 0,000000000000001 cent moeten kosten.;)


6 opmerkingen:

  1. Hahaha....helemaal mee eens , pure volksverlakkerij !!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hee Casper,

    Hoe vintage is je Quest? Ik heb ook een oudje en ik ben niet aan F-lites begonnen omdat ik dan helemaal geen bocht meer omkan zonder terugsteken, ten miste dat verwacht ik, gezien de draaicirkel met de smalle Kojaks of Marathons. En over die homeopathische spullen: als iemand vind dat het helpt dan helpt het toch ook, en men betaalt het ook nog es zelf dus laat lekker schuiven.

    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je went heel erg aan die grote draaicirkel. Op vaste routes leer op de juist manier steken.
      Ik rij nog steeds op de F-lite manier in bochten, terwijl ik nu Greenguards heb....
      Die draaicirkel is ook het enigste nadeel wat ik kan bedenken van de F-lite, verder heeft deze band alleen maar voordelen eigenlijk.

      Verwijderen
    2. Het bochten draaien valt inderdaad erg mee. Ik heb niet zoveel krappe bochten op mijn wwv route.

      Verwijderen
  3. Maar als zo'n homeopathisch middel je levensverwachting dan ook navenant verhoogt (met 0,000000000000001 sec) dan heb je toch waar voor je geld.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De wielen zijn een meer verstandige keus dan je denkt.
    Natuurlijk de grotere remmen alleen al zijn de moeite en kosten waard. Dat staat buiten kijf.
    Verse spaken en velgen doen meer dan je denkt. Niet alles is te vertalen in snelheidswinst.
    Ook spaken slijten. Spaken slijten de velgen ook. Metaal wordt moe door al die wisselende krachten. Spaakgaten lubberen uit. Het gaat langzaam en en geleidelijk, je merkt het niet.

    Je zal bij een snelle afdaling in het Sauerland nog wel een grijns op je gezicht krijgen en blij zijn met je nieuwe wielen.

    BeantwoordenVerwijderen