Pagina's

zondag 3 februari 2013

Stevige LOL rit

Om 09.10 van huis vertrokken voor alweer de tweede LOL rit van 2013. De midwintertocht. Nou, dat hebben we geweten, maar daarover later meer.
Tegen half tien kwam ik aan bij het Volkshuis, waar al een aantal velomobielen klaar stond en terwijl ik vanuit het oosten kwam, waren er een aantal die tegelijkertijd vanuit het westen kwamen. Onder andere weer een nieuwe gastrijder, Bas, helemaal uit Veenendaal!
Wat een mooi gezicht, 13 verschillend gekleurde velomobielen voor de deur van het Volkshuis. En allemaal van velomobiel.nl 
Na kennismaking, niet iedereen kende elkaar al, rond 09.50 vertrokken richting zuiden. dat klinkt tropisch, maar dat was het zeker niet. De temperatuur was net boven nul, maar door fikse wind was de gevoelstemperatuur een stuk lager. Dat was ook te merken aan de snelheid, die was niet hoog.

Vanuit Zutphen in de richting van Bronckhorst, naar Steenderen, over Laag Keppel en Wehl naar Beek. Eindelijk een plek voor koffie met gebak. De tent die we uitzochten zat vol mountainbikers. Gelukkig was er nog net genoeg gebak, appel en abrikoos. We geven het maar geen vermelding, want dat was het niet waard.
Na enig overleg zijn we na de pauze doorgegaan op de door mij van ETP gepikte route over de Peesker bult. Een korte klim, met daarna een afdaling waar de snelheden tot tegen de 70 opliepen. Sommigen misschien erover heen?
Daarna nog even omhoog en weer wat afdalingen. In Wehl was het nu ineens carnavalsoptocht, net als in Kilder. Dat was wat slalommen tussen de praalwagens door. Opvallend dat het allemaal jeugd was en dus weinig carnavalsmuziek, maar juist harde .....muziek.

Er was reeds afgesplitst, omdat de Arnhemmers die erbij waren de kortste weg namen. Daar sloten wat anderen bij aan, om de voor hen kortste weg te nemen. We vervolgden de route met 8 LOLers.
Wind in de rug of schuin achter gaf wat zeileffect en dus de snelheid mocht omhoog.
Tegen 2 uur weer terug in Zutphen, na een koude, winderige maar goed bezochte midwintertocht.

En, met 39 wielen slechts 1 lekke band. Niet deelnemers mogen raden wat voor buitenband dat was ;)

7 opmerkingen:

  1. eeeeh, was die lekke band misschien een F-lite?? Of anders een Marathon-Plus?

    Groet van Quesjer

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik onthul niks, dat mag de blogger zelf doen.

    Verder is het niet helemaal bij die ene lekke band gebleven, toen ik vanmiddag nog even weg wilde bleek bij mij rechts erg zacht te zijn. Nu net bij nadere inspectie inderdaad een klein gaatje, wat nu weer voorzien is van een plakker.
    PS afdaling was bij mij goed voor een max van 75,2km/h alleen jammer van wim zijn afgelopen ketting, waardoor ik de uitloop niet meer kon benutten.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik haalde de 69km/u.....en dat zonder aandrijving.

    Mooie route Casper, nogmaals bedankt.

    Laat je het mij anders even weten als je met de 2-wieler gaat, dan kom ik sowieso met de Roets.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. hoi Casper,

    het was weer een super gezellige tocht...

    Als er onverhoopt onenigheid ontstaat over die lekke band, ik heb relevant beeldmateriaal als bewijs.

    lorenz

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo Casper,

    Gefeliciteerd met wederom zo'n mooie opkomst: 13 velomobielen. Maar het is ook altijd reuzegezellig om met LOL op stap te gaan. Ik zal mij dit jaar ook nog wel eens melden bij het Volkshuis.

    Groet,
    Bocycle

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inderdaad mooi Bocycle,

      Maar we hopen er toch op dat we vaker met een flink aantal open liggers kunnen rijden.

      Tot .........

      groet, Casper

      Verwijderen