Pagina's

zondag 26 februari 2012

Pech en geluk

Dat ligt erg dicht bij elkaar soms, pech en geluk. Gisteren de Q eens uitvoerig schoongemaakt. Wielen en wielkasten grondig gereinigd. Modder uit de wielkasten en pekel en andere zooi van de wielen afgepoetst. ook direct maar de winterbanden, marathon plus, vervangen door zomerbanden, Kojaks. Accu opgeladen, van binnen schoon. Eigenlijk een ouderwetse grote schoonmaak na de winter.

Via twitter een oproep gedaan om vanochtend een toertocht te maken en Marc reageerde. Afgesproken in Ruurlo, om 10.15 uur. Dat is makkelijk te halen, dacht ik. Tot ik vanochtend de Q in wilde laden en klaar zetten voor vertrek: staan er twee banden plat. Domme pech. gauw een bericht aan Marc dat ik later kom en bandjes verwisselen. Gelukkig heb ik altijd 2 reservebanden bij me. Het wisselen is vrij snel gedaan en ik plak de lekke bandjes nog even, anders heb ik geen reserve. Zitten rare gaatjes in, aan de binnenkant, de velgkant. Ik heb weliswaar het velglint wat smaller gemaakt, omdat het raar in de velgen lag en ik denk dat er daardoor de buitenband niet overal even goed op ligt, met bobbels als gevolg. Maar er liggen geen spaakschroeven bloot. Rara, hoe kan dat?

Nou ja, wat later in Ruurlo, maar niet heel veel, want het rolt fantastisch met de Kojaks er weer op. Met gemak tussen 35 en 38 km/u bij hartslag 140.
Vanuit Ruurlo via Groenlo, Zwolle naar Wnterswijk. Koffie met lekkere appelnotentaart bij Sevink Molle. Daarna verder via Vragender, Lichtenvoorde en Zieuwent weer naar Ruurlo, alwaar onze wegen scheidden. na 95 kilometer en een mooie rit weer thuis. Dat is het geluk van vandaag!

Onderweg en tijdens de pauze nog over de meivakantie gesproken, we zijn van plan een meerdaagse tocht door Nederland en Belgie te maken. Route globaal: via Emmerich naar Gennep en daar de Maasroute(LF route) nemen tot Maastricht. Vandaar de Vlaanderenroute tot de kust en dan de LF1, Noordzeeroute. Dan verder maar zien hoever we zijn en de verdere route bepalen.
Overigens, als lezers mee willen: dat is uiteraard mogelijk.

2 opmerkingen:

  1. Beste Casper, Ik zou overwegen om toch maar een nieuw velglint erom te leggen. Bij mij lag het velglint er ooit niet goed om en ik had toen om de haverklap een lekke band. Zie mijn blogbericht over dit lekkebandenfestijn

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha Gerrit,

    ja dat ken ik, heb ik in het verleden ook eens meegemaakt. Had ik een splinternieuwe Zephyr en elke dag een lekke band. Na enig zoekwerk bleek het velglint er scheef in gelegd te zijn. Slechte afwerking!
    Nu is het waarschijnlijk door mijzelf veroorzaakt met het wisselen van de banden, toch ergens de bandenlichter, hoewel van kunststof, toch in de binnenband geprikt. Het velglint lag er scheef in, maar dekte wel de spaakschroeven af. ik heb intussen een nieuwe gekocht en leg die er bij de volgende gelegenheid, lees lekke band, wel in.

    BeantwoordenVerwijderen