Pagina's

maandag 13 februari 2012

effe pauze

Afgelopen donderdag voor het laatst met de Q gereden. Het ging wel iets beter dan de dagen ervoor, maar nog wel stroef. Enerzijds de koude, anderzijds bleek ik nog een ontsteking in mijn bovenkaak te hebben. Dat kwam als volgt naar boven......
Vrijdag had ik vrij genomen om een schaatstocht te maken. Dat liep al vertraging op, omdat mijn auto niet wilde starten. De hele winter geen last en op het laatste moment houdt de accu ermee op. Een nieuwe erin....poeh, onderhoud van een Q is goedkoper! Het was daardoor al te laat om nog naar een locatie voor een uitgezette tocht te gaan, dus maar naar Busloo. Ondanks bordjes die aangaven dat het ijs gevaarlijk was heb ik er drie uur lekker geschaatst. Prachtige locatie, heel weinig schaatsers, lekker in de zon en hier en daar perfect ijs. Wat wil je nog meer?
Onder het schaatsen af en toe last van een kies, wat klopwerk in mijn mond. Dat had ik de dag ervoor in de Q ook als ik ergens wat meer ging aanzetten.
's Avonds begon het al meer te worden en op enig moment was het niet meer te houden. Diclofenac erin en de weekendtandarts maar gebeld. Die gaf de telefonische diagnose: ontsteking. Recept voor antibioticum bij haar kunnen halen en bij het ziekenhuis de pillen afgehaald. Inmiddels, drie dagen later, af en toe nog een paracetamol, maar het meeste leed is geleden.

Ik blogde een paar weken terug al dat ik bij de tandarts was geweest, die een zenuwontsteking constateerde en die zenuw naar het graf heeft geleid. Moet nog afgemaakt worden, dat werk, nu zit er een noodvulling. Dat is dus dezelfde plek als waar ik nu last van heb. Ook toen veel last van het kloppen bij inspanning. Het klopt als een zwerende zenuw, is het nieuwe spreekwoord.
Vandaar maar een paar dagen pauze, want het moet eerst maar goed in orde zijn en bovendien kan zo'n ontsteking aardig aan je conditie vreten. Ik heb lang geleden eens gelezen over een professioneel racefietser, die maar niet vooruit kwam. Conditioneel leek alles in orde, maar hij kwam maar niet op het gewenste niveau. Tot hij bij de tandarts kwam, die ontstekingen constateerde. Na behandeling ging het perfect. Er is nog hoop, dus.

Ik gebruik de tussentijd maar om eens alle blogs te lezen en mijn Q weer eens een onderhoudsbeurt te geven. Ik heb al enige tijd de indruk dat de kettingrollen hun langste tijd hebben gehad. Bij velomobiel.nl nieuwe besteld, die de volgende dag al door de brievenbus gleden. Goede service!

Woensdagmiddag ga ik ze erop leggen. 's Ochtends heb ik de laatste tablet antibioticum op en ben ik bij de tandarts geweest voor het afrondende werk aan mijn kies: wortelkanaal. Brrrrrr, moet er niet aan denken.

Dus, denk ik, donderdag maar weer eens met de Q op en neer naar Almelo. Ik lees hier en daar dat door de hogere temperaturen de snelheden weer omhoog gaan, dus ik ben benieuwd.

3 opmerkingen:

  1. Wortelkanaal behandeling is in principe pijnloos. De wortel is van tevoren al "gedood" en dan zit er dus geen gevoel meer in je kies.
    Er zijn veel mensen met spectaculaire verhalen over deze behandeling, maar dan heb je dus geen goede tandarts.

    Ik heb al minstens 4x een Wortelkanaal behandeling gehad; dus ik weet wel een beetje waar ik het over heb.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Sterkte nog de komende dagen, Casper. Je Quest wacht wel totdat je er weer klaar voor bent :)

    Groet Marc

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @Wim,
    met een tandartstrauma uit mijn jeugd: twintig flinke vullingen zonder enige verdoving, beef ik nog overal voor bij de tandarts. Bovendien zit het precies op de plak waar nu nog een bobbel van de ontsteking zit.

    @mavawa: Q wacht wel, gelukkig. Tijd om eens over de route van de Beneltour na te denken?

    BeantwoordenVerwijderen