Pagina's

dinsdag 22 november 2011

Wat een verschil

Zondag een heerlijke rit gemaakt met #Marc van Waardenburg door het mooie Achterhoekse landschap. We hadden in Lochem afgesproken, min of meer tussen Zutphen en Neede in. Daar even koffie gedronken en toen in de Quest gestapt. Op de heenweg had ik nog drie lagen kleding aan en een extra muts, wegens de kou in de mist. In Lochem scheen de zon, heerlijk temperatuurtje om te gaan toeren. We zijn van Lochem naar Ruurlo, via Hengelo naar Hummelo en Drempt, Steenderen, Baak naar Vorden. Daar scheidden onze wegen. Thuisgekomen stond er 86 kilometer op de teller. Onderweg bij Steenderen wel wat mist, maar verder een heerlijk zonnetje.

Dat was vandaag wel wat anders. Vanochtend nog mistig, wat bevroor op de helm. Mijn vizier besloeg telkens, dus die bleef uiteindelijk maar omhoog staan. -1 graad op de meter in Lochem, brrr, even wennen. Wel weer flink zweten dus, toch weer teveel aan?
Ondanks mijn voornemen op tijd naar huis te gaan, werd het toch weer na half vijf, zodat ik ook op de terugreis weer goeddeels in het donker en opkomende mist moest rijden. Zoals vorige week al geschreven, het tweede deel van de rit niet langs de doorgaande weg, maar op binnenwegen. Meer zicht, veel minder tegenliggers, dus een veiliger gevoel. Wel een tweetal keer een flink landbouwvoertuig met enorme schijnwerpers erop tegengekomen. Maar ja, je kan niets alles hebben.

2 opmerkingen:

  1. Ik vond het vandaag ook behoorlijk fris in de Quest, echt waterkoud. Kon maar net aan warm worden, met alleen een running T-shirt onder het schuimdekje. Toch wil ik nog niet meer aantrekken want dan ga ik echt zweten en dat vind ik ook niet fijn.

    Gelukkig wordt het na morgen weer lekker herfstachtig, zachter, meer wind en regen. Heerlijk voor de verandering ;-)

    Groet Marc

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb op de open ligger alleen een dunne fleece en een softshell aan.

    Wel een Buff als sjaal, een Buff op het hoofd + pet en goede wanten.

    Zaterdag was het heerlijk roetsen op de Posbank. Zondag was er hier alleen maar mist. Fijn dat het in de Achterhoek beter was.

    BeantwoordenVerwijderen