Pagina's

zaterdag 19 november 2011

miskoop en goeie koop

Enige tijd geleden een bus Geax spul gekocht om in de binnenbanden te spuiten, zodat je een lekke band niet echt merkt. Zou een laagje latex moeten worden in de binnenband. Vorige week heb ik mijn achterband verwisseld, een Marathon plus erop gelegd. Bij het laten leeglopen van de binnenband stroomt de Geax er zo weer uit. Dat kan niet de bedoeling zijn, neem ik aan. Overigens nog geen lekke band gehad, maar ik betwijfel of dat daaraan ligt.
Met de marathon ga ik overigens niet merkbaar langzamer, misschien wel als er straks 3 op liggen.

Een goede koop is de Ekoi helm. Ik heb deze eerst in een te kleine maat gehad, maar kon deze zo terug sturen en kreeg, tegen bijbetaling van 5 euro, een grote maat thuisgestuurd. Deze past goed, heeft een vizier tegen de regen, wat ook goed bevalt bij koude. Dan heb ik veel minder last van de wind in mijn ogen. Ik heb er minilampjes van de Action op gelijmd, zodat ik in het donker van voor en achter goed zichtbaar ben.
Wat nog steeds tegenvalt is de verlichting van auto's, als tegenliggers. Veel lampen staan slecht afgesteld en schijnen recht in mijn ogen. Ik heb een gele zonnebril, die de verblinding minder maakt, maar bij mijn laatste rit in het donker heb ik toch regelmatig de berm genomen, omdat ik het gewoonweg niet goed zag. Dat wordt dus aanpassen van mijn route, voor een deel. Zoals ik eerder op dit blog schreef, gaat het vooral om wegen waar je een tweerichtingsfietspad hebt en dan aan de linker kant "tegen het verkeer in" moet rijden. Dan zit je zo dicht op de weg dat het gevaarlijk wordt. Meer binnenwegen zoeken dus, want bij een enkele tegenligger is het wel te doen.

Wordt vervolgd!

Gelukkig kan ik morgen een rit maken, zonder in het donker te hoeven rijden. Leve het weekend.

6 opmerkingen:

  1. Hoi Casper, de Marathon plus loopt lekker, maar vooral bij lagere temperaturen ook zwaarder. Met bandenvulmiddel tegen lekkages heb ik ook geen goede ervaringen. Ze dichten wel lekken maar de natte prut die eruit loopt trekt weer lekkages aan. De twee Ekoi helmen de we afgelopen zomer kochten in Frankrijk (via Ekoi site) zijn kwalitatief slecht; het vizier sprinht er af en zakt steeds totop je neus. De oude Ekoi was kwalitatief veel beter.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heren....
    Ik wil mijn f-lites ook de koude winter niet aan doen. Onder mijn Alleweder vond ik de marathon plus beduidend langzamer dan de "gewone" marathon. Met marathons ben ik nooit lek gereden. Nu heb je ook nog de Marathon Racer.... wat is het voordeel van de plus? of van de racer ten opzichte van de reguliere marathon?

    Ben benieuwd naar de ervaringen....

    Groet
    Klaas

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Casper,

    welke lampjes heb je erop geplakt?

    mvg Cor

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ha Cor,

    Gekocht bij Action: minileds, met ook een knipperstand. Wit en rood samen voor 0,89 euro. Hoe lang ze het volhouden weet ik niet, zal ik laten weten via dit blog.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Casper

    Verlichting van auto is zelfs hinderlijk als ze goed zijn afgesteld. Heb zelf deze lamp http://www.dealextreme.com/p/ssc-p7-2-xp-e-16w-3-mode-1400-lumen-led-bike-light-set-4-18650-included-36018 erbij gekocht deze is dimbaar (makkelijk bij mist en tegenliggers) en maakt dat je de linkerzijde goed zichtbaar heb waardoor je bij verbind worden toch nog kan oriënteren. Hgr Peter

    BeantwoordenVerwijderen