Pagina's

vrijdag 11 november 2011

Grijs

Deze keer geen foto bij dit verhaal. Ik was van plan elke rit een foto of filmpje te maken om bij mijn verhaal te plaatsen. Leuk voor mezelf om af en toe terug te kijken en leuk, wellicht, voor blogbezoekers.
Gisteren weer een ww rit gemaakt. Het was grijs, mistig, waterkoud. Geen mooie ochtend om een foto te maken. Ik dacht dat het weerbericht mij had verteld dat de middag beter zou worden. Helaas was dat in het oosten van het land niet zo. De terugreis was even grijs, mistig en waterkoud als de heenreis.

Mijn snelheid heeft er ook onder geleden. Deze lag beduidend lager dan normaal. Zal wel een optelsom van redenen voor zijn: iets mindere conditie, grijs, mistig en waterkoud en minstens de helft van de rijtijd donker. Dat laatste is voor mij als beginnende velomobieler wel even wennen. Ik rij voorzichtig als ik op een fietspad links naast de weg moet rijden, waarbij de auto's dicht langs me heen gaan in tegengestelde richting. Dan word ik door bijna elke auto verblind en raak ik af en toe de berm. Rustig aan dus, want ik wil wel thuis komen. Ik heb een gele bril, die ik er eens voor wil testen. Dat schijnt verblinding tegen te gaan.

Op de terugweg, vlak voor Lochem, vanuit Goor gerekend, kwam ik een witte Quest tegen met een rijder die op zijn hoofd een cirkelende verlichting van rode lampjes had. Valt wel op! Ben benieuwd wie dat is.

4 opmerkingen:

  1. Ik trek gewoon de pet nog iets verder omlaag, dan heb ik weinig of geen last van autolampen. Maar goed, ik weet dat jij eigenlijk geen pet kunt dragen.....dus misschien is een grote zonneklep dan toch iets?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb nu een Buff met zonneklep, maar die zit te hoog voor de autolampen. Omdat ik in de Quest vrij laag zit en met mijn hoofd licht achterover, helpt een klep onvoldoende tegen de relatief laag zittende autolampen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Casper,
    Een beetje late reactie op jouw mysterie quest.
    Ik moest nog een blog aanmaken.
    Goed te horen dat ik zichtbaar ben met de letjes op mijn helm.
    Ik quest sinds maart 2011 zoveel als mogelijk Borculo-Deventer en dat bevalt prima.
    gr.Richard

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Richard,

    ja, je bent erg goed zichtbaar, gelukkig voor jou. Met het weer zoals de afgelopen dagen is dat geen overbodige luxe.

    Groet, Casper

    BeantwoordenVerwijderen