Pagina's

dinsdag 24 maart 2015

Een gelukje en een tipje van de sluier

Vandaag was mijn werkdag in Almelo, tot 31 december 2013 mijn vaste werkplek. Onze baas vindt het fijn als we onze MT overleggen in de hele regio plannen. Vandaag was Almelo aan de beurt.

Fijn om weer eens mijn oude woonwerkrit te kunnen maken.Ik heb het altijd wel een prettig traject gevonden. 48 kilometer enkele reis, dus goed te doen.

Gelukkig was het ook nog eens prachtig fietsweer, hoewel ik bij min 2 vertrok vanochtend. Ook veel mist in het eerste deel van de rit, maar die trok snel op.
Het fijne van dit traject is dat er nauwelijks snelheidsvertragende stukken in zitten. Geen lastige rotondes of bebouwde kommen.

Een gelukje dus.

Het tipje van de sluier? Welnu, ik doe een achterbandentest, waarvan het verslag achter het andere tabblad komt binnenkort.
Zoals al eerder vermeld, probeer ik objectief te zijn en alle elementen zo goed mogelijk te vertalen. Gelukkig is het weer tot nu toe redelijk egaal. Koude ochtenden, temperaturen rondom het vriespunt en in de middag vertrek ik bij 8 a 10 graden. Wind is er ook niet veel. Komende dagen wordt het kennelijk anders, maar deze week kan ik alleen morgen nog fietsen, naar het werk althans.
Ik heb 6 testritten gedaan. 2 per band. De Kojak, Sportcontact 2 en Allmotion heb ik gehad.
Er is weinig verschil merkbaar. De Conti en Allmotion zijn wat comfortabeler dan de Kojak, de enige slick. Op adviesdruk opgepompt is deze wat harder, stuiteriger. Qua snelheid en optrekken zit ie wee in de plus.
De Allmotion is de stabielste van de drie. Voelbaar beter in de bocht, betrouwbaar.

Nu volgende week nog een paar ritten met de Continental Speedking. Daarbij ben ik wat bevooroordeeld, want mijn ervaring is dat deze snel is, stabiel, qua accelereren fantastisch. Nu nog zien objectief te blijven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten