Pagina's

zondag 19 januari 2014

Mijn flatje

Zo, dat is vast om jaloers op te worden, of niet? Dit is mijn privéparkeerplaats op mijn nieuwe werkplek. na een paar keer in de fietsenstalling te hebben gestaan, mag Q nu apart staan. Die stalling staat vol met gewone fietsen en ik nam wat veel ruimte in beslag. Er is een stuk afgebakend met gele strepen, voor de BHV. Daar mag niets op staan. Bovendien wil ik natuurlijk geen beschadigde Q terug vinden na een dag werken.

Dit flatje is eigenlijk bedoeld voor scooters, maar gelukkig komt er niemand op de scooter. Ik kan de boel afsluiten en de enige die er bij kan is de huismeesteres.

Het had wat voeten in de aarde om deze foto's geplaatst te krijgen. Ik maak ze met mijn smartphone en moet ze dan met een programma overzetten. dat gaat niet snel en eenvoudig. Ik gebruik een Samsung, moet daarvoor het programma Kies gebruiken op de PC. Toch maar een aparte camera aanschaffen.....

Vrijdag nogmaals een alternatieve route gedaan. Nu de brug naar Westervoort overgestoken en langs de IJssel via Lathum en Giesbeek naar Doesburg. Verder een bekende weg over Drempt, Toldijk en Baak. Iets meer dan 40 kilometer. Kan korter zag ik naderhand, als ik niet door Doesburg ga, maar via Angerlo eerst oostwaarts en dan het water over via Keppel. Dat volgende keer maar proberen. Ging ondanks dat ik moest zoeken hier en daar, reed ik toch 29,5 gemiddeld. Debet hieraan is de zuidwestenwind, die ik vaak mee heb op de terugweg tegenwoordig. 

6 opmerkingen:

  1. mooi plekkie voor de quest. overigens kun je foto van je telefoon makkelijk verplaatsen door ze (aan jezelf) te mailen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Inderdaad een erg mooie scooterstalling. #jaloers

    Foto's mailen aan jezelf is een goede en snelle oplossing. Ik heb een HTC en ik sluit de telefoon gewoon met een usb-kabeltje aan op de pc. Als je dan bij 'deze computer' kijkt, dan zie je daar je telefoon als extern apparaat aan je pc 'hangen'. Openen, afbeeldingen zoeken en kopiëren/verplaatsen. Klaar!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik orden mijn foto's op de telefoon ook via de pc. Gaat sneller en gemakkelijker.

      Verwijderen
  3. Hallo Casper,

    Er is een gratis app voor aindroid, WiFi File Transfer, en die kun je gebruiken om als je wifi bereik hebt bestanden, dus ook foto's van je smartphone naar je pc te verplaatsen. Ik heb'm op mn Iphone, en die heeft ruzie met mijn Windows pc, maar via deze app werkt dat super.
    mvg Cor

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat is niet verkeerd!

    Voor wat betreft de foto overdracht is dropbox ook nog een optie. Dropbox laten syncen met de camera van je mobiel en je kunt de foto's overal benaderen. Kreeg bij het installeren van dropbox op de Samsung van m'n wederhelft zelfs 25gb gratis opslagruimte extra op dropbox.....

    Groet,

    Dirk

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ook met es file Explorer (android) kun je met WiFi heel eenvoudig bestanden over het netwerk kopiëren. Knippen en plakken. Google drive is nóg een optie.

    BeantwoordenVerwijderen