Pagina's

dinsdag 14 januari 2014

Stravanaut en routeplanning

Dat heeft vooreerst niets met elkaar te maken, maar twee posts op 1 dag vind ik weer wat overdone. Door Marinus ben ik weer met Strava gestart. Hij vroeg bij een post op dit blog mijn route, wat is dan makkelijker om Strava weer op te starten. Mijn account was slapend en is ontwaakt. Ik kan weer KOMmen en PRen. Op mijn huidige ww route zit een aantal segmenten, waarop ik me kan meten met bukkers. Ik sta nu bijvoorbeeld 18e van de 267 op het stuk Brummen-Zutphen. Of ik nog stijg is de vraag, omdat ook de klim van de brug meetelt. En dat is niet gunstig voor ons velomobielers, zoals Paul van R in zijn laatste blog aangaf. Hoe plaats ik nu zo'n mooie link, Paul? Maar, niet getreurd, het is nu winter en ik rijd al aardig snel. Ook leuk is dat je alle Strava gebruikers kan zien. Zo zie ik dat Vera Koedooder op het segment Dieren Brummen met een gemiddelde van 46,8 gereden heeft. Poeh, hé, dat is snel! Maar goed, zij is prof. Leuk is verder dat ik nu opnieuw de beste ww route aan het zoeken ben. Via de Fietsersbond routeplanner zou ik boven langs moeten, dwars over de Veluwezoom, via Imbosch en Errbeek naar Hall en Oeken, vanuit Arnhem gerekend. Nu is het nog donker, dus trekt me dat niet op smalle fietspaden. Bomen geven minder mee dan een Q. Daar zit heel wat klimwerk in. Ik kan aan de zuidkant van de IJssel blijven, ik kan over de Posbank, ik kan zoals ik nu ga. Verder allerlei varianten. Vooral 's zomers zal ik de afwisseling zoeken. Wat een weelde! En dan kan ik zoals ik nu kan overzien vaak 3 x per week rijden. Ik merk overigens met een kortere route, dat ik sneller kan. Het scheelt met mijn huidige route 9 kilometer met wat ik eerst reed. Toch ervaar ik er voordeel van, hoewel 9 kilometer niet veel is. Ik herstel sneller, dus ik ga makkelijker sneller rijden. Dat zou effect moeten hebben op mijn basis snelheid. Ik zal het volgen, uiteraard. Het kan natuurlijk ook liggen aan het voordeel van een 26 inch achterwiel t.o.v. de 20 inch. Het rijd in ieder geval comfortabeler en de Speedking van Continental achterop is heerlijk.

3 opmerkingen:

  1. Hallo Casper, je route door Dieren lijkt me redelijk optimaal...

    Met een mooie link bedoel je het linken van tekst in jouw blog naar een ander adres? Kopieer daarvoor eerst het webadres waarnaar je wilt linken. Ga dan naar je bericht..., selecteer het stukje tekst waarvan je een link wilt maken, klik op Link in het bewerkmenu, plak in het venstertje dat nu opent het webadres van de pagina waarnaartoe je wil linken..

    that's it...
    Paul

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Waarom was je gestopt met Strava-en?

    Groet,

    Dirk

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nou ja, ik registreer op Garmin Connect, op dit blog, bij Fietsen scoort. Wel genoeg leek me. Fietsen scoort deed ik niet meer, dus er was ruimte :)

      Verwijderen