Pagina's

dinsdag 12 februari 2013

Van die dingen

Dat je denkt, ach, het is wel fris, maar koud? Nee toch? En dan ben je even onderweg en voelt die oostenwind tegen toch wel wat erg koud. De snelheid komt er daardoor niet goed in. Zweten lukt wel, ondanks dat ik nu veel meer dan vorige winter mijn kleding heb aangepast aan de omstandigheden.
26.3 is mijn gemiddelde op de heenweg.
Gisteren nog even op de site van Wim Schermer gekeken naar de staatjes over de rolweerstand van buitenbanden. De Kojaks die ik er voor op heb hebben een behoorlijk verval naarmate het kouder wordt. Eigenwijs als ik ben, heb ik niet de M+ erop en laten die nu juist veel minder verval laten zien in de test. Ik heb vorig jaar een keer lek gereden met de M+. In de vrieskou is het geen pretje dan een band te verwisselen, omdat deze erg strak om de velg liggen. Nee dan de Kojak, wat een gemak van verwisselen.
Van die dingen, dus.

De terugweg ging wat beter. Uiteindelijk 27.4 gemiddeld. Rustig aan gedaan in het begin en het laatste stuk tussen Lochem en Zutphen aangezet. In Lochem was het gemiddelde nog 26.3. In de laatste 15 kilometer nog opgevoerd naar 27.4
Van die dingen, dus.

Zaterdag naar Dronten, nieuwe wielen eronder. Na ruim 50.000 kilometer mag dat wel. Stiekem droom ik dan van veel hogere snelheden komende zomer.
Remmen ook maar gelijk vernieuwen, want ze janken nog goed, dat is de zwanenzang denk ik. Als ik rem moet ik tot stilstand doorgaan, want anders komen ze niet los en rap ik me een ongeluk.
Van die dingen, dus.

1 opmerking:

  1. Hi Casper,
    De gewone Marathon (green quard) legt even makkelijk om als de Kojak.
    Is daarnaast sneller, helemaal met koude.
    Vervolgens is de Marathon veel lekbestendiger.
    Als laatste heeft de Marathon ook nog een behoorlijk profiel waardoor ie in de sneeuw nog goede tractie geeft.
    Ik kan geen echte argumenten voor de Kojak bedenken.
    Groeten,
    Wim

    BeantwoordenVerwijderen