Pagina's

zondag 21 oktober 2012

Verrassend ritje Posbank

Gisteren kreeg ik het idee om de Posbank maar weer eens aan te doen. Het beloofde mooi weer te worden. Via Twitter (@casperjansen) een oproep gedaan of er meer zin hadden. Tevens op de agenda van Ligfiets.net gezet.
Door replies wist ik dat Marc, Wim en Arjen mee zouden gaan. Vanochtend werd ik verrast door Mark-Jan, een ligfietser uit de omgeving van Amsterdam. Hij had de aankondiging op Ligfiets.net gezien en hij had ook zin om naar het Kroller-Muller museum te gaan. Dat heeft ie dus gecombineerd vandaag.

Het weer was inderdaad goed en met ons vijven hebben we er een mooie rit van gemaakt. Via Hall en Laag Soeren de Lange Juffer op en boven linksaf naar het paviljoen.

Eerst nog even bij de "bank" gekeken, helaas weinig uitzicht door heiig weer. Bij het paviljoen genoten van koffie met prima appelgebak. Natuurlijk weer veel bekijks voor de verzameling van 1 roeifiets, 1 challenge en 3 questen. Blijft leuk, hoewel men de handen wel in de zak mag houden.

Na de pauze afgedaald naar Rheden en richting Velp afgeslagen. Kort voor Velp de Snippendaalseweg omhoog. Een pittige klim voor een "zware" fiets als de quest. Uiteraard toch bovengekomen en daar weer richting de lange Juffer, om deze af te dalen. Heerlijk is is dat na wat klimwerk. Ik heb, dacht ik in de gauwigheid te zien, 75 km/u gereden. Voor menigeen niets bijzonders, voor mij wel.

Beneden aangekomen zijn we nog een stuk langs het kanaal naar Hall gegaan.


Een prachtig fietspad met bomen in mooie herfstkleuren. De gevallen eikels knallen door het opspringen door de wielen goed tegen de wielkasten, wat een behoorlijk knal is elke keer.
Na Hall richting Empe, alwaar Arjen besluit naar Deventer terug te gaan, Mark-Jan de auto in Zutphen ophaalt en Marc en ik door Wim worden uitgenodigd voor koffie. Effe lekker bijkletsen met een heerlijk bakkie!
Na enige tijd kriebelt het natuurlijk en ook de lunchtijd is nabij, dus Marc en ik gaan met gezwinde spoed richting nieuwe IJsselbrug bij Zutphen. Daarover heen gereden nemen we afscheid.

Maar niet voor lang, want over 2 weken is de volgende LOL rit alweer.

2 opmerkingen:

  1. He leuk, Mark-Jan er ook een keer bij. Die ken ik al jaren.
    Ondanks het heiige weer best fraai herfstweer. De bossen beginnen mooi te kleuren. Best leuk fietsen vandaag. Volgens Twitter hebben jullie knap hard gefietst met Wim erbij. Wij hadden en gemiddelde van 24,4 over 123 km langs de IJssel. Jullie moest 'klimmen'.....;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja die Wim blijft verrassen. De afdaling van de lange Juffer maakt natuurlijk veel goed!

    BeantwoordenVerwijderen