Pagina's

maandag 15 oktober 2012

onverwacht meer kilometers wwv

Viel even behoorlijk tegen vanochtend. Na 5 kilometer afgelegd te hebben ben ik omgedraaid. Waarom? De Philips led bike light die ik op aanraden van brandweerquest (of eigenlijk, QS009) heb aangeschaft, was weg! Ik reed met de Sinnerkap en was vergeten het minivizier eraf te halen. Dat gaat niet goed samen, slechte koeling en veel wasem. Dus die er onderweg afgehaald. Waarschijnlijk een tikje tegen de lamp gegeven, die er onderweg is af getrild. Ik had deze niet aan, zo donker was het niet meer. Eerst dus dezelfde weg terug gereden, maar helaas, niets gevonden. Shit, 95 euri weg.

Uiteindelijk na een tijdje balen en inwendig vloeken, weer verder op weg en het verlies een plekje geven.

Het was ruim een week geleden dat ik heb gereden. De antibioticakuur was klaar, dus opbouw van conditie kan beginnen. Ik heb nog wel een pufje van de dokter gekregen, Salbutamol. De rest van de rommel moet uit de luchtwegen. Hartslag en bloeddruk is prima, zuurstofgehalte van het bloed ook. Er is geen ruis meer te horen, zegt de dokter, maar hoesten deed ik vrijdag nog wel. Een preastmapufje, om het te voorkomen, kennelijk.
Afijn, het werkt, hoesten wordt minder en questen gaat beter.
Nu weer even drie dagen rust en vrijdag maar eens kijken of er weer ruim 30 per uur in zit.

5 opmerkingen:

  1. Bummer betreffende de lamp... En die heb je de komende tijd juist hard nodig. Heb er zelf ook een maar weet nog niet zo goed hoe ik 'm aan de Quest ga bevestigen. Is wel nodig, want met het fietspad aan de linkerkant van de weg is extra licht richting de berm onmisbaar.

    Succes met het herstel,
    Q583.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Da's balen met die lamp... misschien kom je hem vrijdag nog weer tegen als je dat stuk, met name het eerste deel nadat je het minivizier had verwijderd, even heel rustig fietst en de berm goed afspeurt? Desnoods wat later vertrekken zodat er wat meer daglicht is.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja dat doet zeer zo'n verlies. Herken dat gevoel nog na 10 jaar.
    Het is ook een super zware lamp. Uit ervaring wijs geworden doe ik altijd een extra tyrip zekering om het klemvoetje.

    Goed te horen dat je gezondheid er weer bovenop komt. Kalm aan. Wel fijn die kap nu onder deze omstandigheden.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja dat doet zeer zo'n verlies. Herken dat gevoel nog na 10 jaar.
    Het is ook een super zware lamp. Uit ervaring wijs geworden doe ik altijd een extra tyrip zekering om het klemvoetje.

    Goed te horen dat je gezondheid er weer bovenop komt. Kalm aan. Wel fijn die kap nu onder deze omstandigheden.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat moet knap balen zijn inderdaad van die lamp. Hopen dat Marc gelijk krijgt en je hem vrijdag nog ergens treft.

    BeantwoordenVerwijderen