Pagina's

woensdag 4 januari 2012

Voornemens?

Elk jaar weer een gedoe, zeker voor de damesbladen, de goede voornemens. Sportscholen en afslankgoeroes varen er wel bij. Om fortuin te maken zou je in de tweede helft van het jaar een kookprogramma moeten maken of een oliebollenkraam runnen. Dan vanaf 1 januari je clientele bestoken met folders van je eigen sportschool.

Maar nu even serieus, ik ben duidelijk geen goede voornemensmens. Leuk woord overigens.

Ik ga iets doen omdat ik er zin in heb, het leuk vind, of als het nodig is. Daar is geen datum voor vast te leggen. Voor dit jaar is mijn plan een flinke meerdaagse tocht. Eerder al geschreven dat dit de ROGAAB zou zijn. Nu kan het zijn dat die niet doorgaat, omdat de mensen waar ik naar toe wil fietsen in de periode dat ik kan, er wellicht niet zijn. Mijn alternatieve plan is dan een Belgie-Nederland toer, de BNL. Misschien ook een stukje Duitsland. Ik ga dan van huis uit via Emmerich naar Gennep en volg de Maas naar zuid Limburg. Verder moet ik nog uitzoeken, want als je het niet goed plant, kan er behoorlijk wat klimwerk in de Ardennen op je af komen. Door Belgie naar de Noordzee en dan langs de kust omhoog en via afsluitdijk, Friesland, Groningen en Drente weer naar huis.

Nu in de kerstvakantie kom ik onvoldoende aan fietsen toe, omdat er ook aardig wat sociale bezigheden zijn. Volgende week wordt er weer ww gefietst en gaan de kilometers weer gedraaid worden.

1 opmerking:

  1. Ik ga me de komende tijd ook oriënteren op een of meer meerdaagse fietstochten (met de Quest). Inmiddels ben ik op europafietsers.nl gestuit, daar staan ook routes op, zijn routeboekjes te bestellen en er is zelfs een zogeheten Fiets-web met 'spaken', 'ringen' en 'knooppunten'.

    BeantwoordenVerwijderen