Pagina's

maandag 6 maart 2017

klein economisch leed

De Strada die ik sinds enkele weken rijd, is afgeleverd met 50mm Shredda banden voor. Er lagen er twee om de wielen en er lag een reserve binnen. Nu heb je na slijtage van 2 banden niets aan een enkele van dezelfde soort. Daarom dacht ik in een vlaag van verstandsverbijstering, blijkt achteraf, maar dat blijkt altijd pas achteraf, ik koop er een bij, want dan heb ik een even aantal. 40 euro staat er op de rekening. Dat is schrikken, want zo fantastisch is deze band nu ook weer niet. Rijeigenschappen zijn prima hoor, daar niet van, maar levensduur niet. Althans, dat heb ik hier en daar op blogs wel gelezen.

Sinds ik ermee rijd heb ik al 4 lekke banden gehad. Telkens door een miniem stukje glas dat door de band komt.
Van armoe heb ik maar de antiplatt leklinten er vanavond in gedaan. Banden van 40 euro per stuk gooi je niet zomaar weg. De calvinist in mij zegt dat ze tot de draad opgereden moeten worden.

Was ik maar iets verstandiger geweest dan had ik voor ongeveer hetzelfde geld twee prima rijdende Greenguards kunnen kopen.

5 opmerkingen:

  1. De Greenguards zijn toch niet te vergelijken, hoor. Veel langere levensduur en veel minder kans op lekken, maar daar staat een pak minder rijcomfort tegenover en veel minder grip. GG zijn prima winterbanden, maar daarna ga ik toch weer voor de Trykers. Ook niet duur (20 euro in Duitsland) en toch behoorlijk. Die Shredda's konden mij ook niet bekoren.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wel ,Jan, ervaringen zijn heel verschillend. Ik heb naar volle tevredenheid de GG's onder mijn Quest gehad. Comfort geen probleem, grip uitstekend.

      Verwijderen
  2. Shredda's en F-lites rijden wel een stuk comfortabeler ! En ze rollen licht en snel. En lekrijden...ja dat gaat een stuk sneller, dat is de keerzijde van de medaille.

    Ik rij nu ook op Greenguards maar twijfel eigenlijk waarom geen echte Marathon Plus ? Zou dat zoveel meer weerstand geven ? De dikke verende laag in de 28 inch banden die ik om de fiets van mijn vrouw heb gelegd geven in ieder geval meer vertrouwen dan het flinterdunne loopvlak van de Shredda...

    De F-lites schijnen wel enige lekbescherming te hebben, die overigens ook niet heel goed werkt. Ik heb het idee na 3 jaar gebruik dat het vooral lek rijden vertraagd ( de steentjes en doorns moeten zich eerst door de band heen werken ) waar de Shredda onmiddelijk lek zal zijn.

    Wel vind ik de 6 bar Marathons ( mogen zelfs 7 bar hebben ) fors minder rijcomfort geven. Dus in de zomer ga ik toch weer de Shredda's of F-lites gebruiken. Bij die temperaturen floepen ze er toch zo op en af zonder gereedschap :-))

    De Marathons niet bepaald....alles heb voor en nadelen :-)))

    BeantwoordenVerwijderen