Pagina's

woensdag 15 maart 2017

Een mooie dag

Vanochtend bleek het al vroeg, een mooie dag om te fietsen, stemmen, genieten.

Net over de Cortenoeversebrug kwam dit tafereel voor ogen:


Prachtig toch, de opkomende zon door flarden bewolking over de IJssel?

Na een snelle rit terug naar huis, gisterenmiddag, was het tijd om rustig naar Arnhem te rijden. Dat is gelukt. De temperatuur was hoog genoeg om met rustig trappen toch een mooie snelheid te maken. Dat belooft wat voor als het rond de 20 graden gaat worden.

Vanmiddag ben ik over de heuvels van de Veluwezoom naar huis gereden. Weer even een klimritje, om te trainen voor het weekje Duitsland begin mei. Daar staan wat meer hoogtemeters op de agenda.
In de afdaling werd het nog even spannend. Ik reed twee ruiters achterop en dacht deze wel een te kunnen passeren. Niet dus.
Tot een van de twee paarden, een forse zwarte ruin, mij hoorde aankomen. Hij begon direct vooruit te galopperen. De ruiter had hem onvoldoende onder controle. Ik bleef er rustig achteraan rijden op gepaste afstand. Het paard kwam tot rust een draaide zich om. In een rustig, maar dreigend overkomend tempo stapte hij op me af. De ruiter had nu de controle. Ik stapte uit om het paard te laten zien dat ik een mens ben. Op een halve meter afstand stopte hij. Keek eens goed en hoorde mij praten. Toen was het goed, kon ik weer instappen.

Na de afdaling reed ik Dieren binnen om bij Lorenz wat banden af te leveren. Via de IJsselovers weer terug naar huis.

Eten en gauw stemmen op de meest fietsvriendelijke partij :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten