Pagina's

zondag 3 januari 2016

1e rit 2016 en verdere plannen en........

Traditioneel is de eerste zondag van de maand gereserveerd voor een LOL rit. Ook de eerste van januari uiteraard.
Marc had een mooie, niet te lange rit gemaakt. Door een mooi deel van onze Achterhoek, met een rondje over het motorcircuit bij Hengelo, Gelderland. gewoon een stratencircuit, dus openbaar. 5 kilometer lang, een mooie voor CV of een andere wedstrijd?

Naast de gebruikelijke (priet)praat over ligfietsen en banden enzo werd er ook gesproken over de 500 van LOL. Marc heeft het plan opgevat om die dit jaar uit te zetten en indien het lukt, zal het op de langste dag van het jaar plaatsvinden. Zo rijden we zo kort mogelijk in het donker. Ben je geïnteresseerd, houdt dan de agenda in de gaten op ligfiets.net.

De maandelijkse LOL ritten, wekelijkse woon-werk ritten, meerdaagse tocht in het voorjaar en CV staan uiteraard ook op het programma. Stiekem zat ik gisteren ook te kijken naar de Dutch Capitol Tour. lijkt me ook wel aardig om eens te doen. Alleen even kijken of dat in de vakantieplanning past.......
Misschien ook eens een Paas- of Herfsttreffen. Tot nu toe paste dat niet goed in de planning.

Natuurlijk ging het zoals gezegd over banden vandaag, maar heel kort. Ik wil de lezer echter niet mijn ervaringen met de Continental Grand Prix onthouden.
Inmiddels heb ik er 500 kilometer mee gereden. Ze lopen heerlijk soepel, bochtenwerk gaat uitstekend, omdat ze slechts 28 mm breed ( of smal) zijn. Comfort is beter dan ik had verwacht van een racebandje. Ze doen het wat dat betreft stukken beter dan een keiharde Kojak. Snelheid? Ze doen in mijn beleving nauwelijks onder voor een F lite. Het lijkt alsof deze banden je naar een hogere snelheid trekken.
Lek? Nog niet.........
Overigens ligt mijn Allmotion achterop er al 10.000 kilometer lekvrij op en nog lang niet versleten. jammer, want ik houd wel van wat afwisseling :)

4 opmerkingen:

  1. Ook hier heb ik de Continental Grand Prix echter ben er erg over te spreken echter reed ik ze wel snel lek.
    Voor de winter (welke) ben ik over gestapt op de SportContact.
    Voorlopig heb ik hier een bijna 1000 kilometer mee gereden zonder lek te rijden wel zijn ze een paar kilometer minder snel.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gek he? Heb net 35 mm Kojaks op mijn DF gelegd voor. Dacht daar goed aan te doen. Meer comfort en zo. Dat ze niet in de wielkasten zouden passen bleek bleek ongegrond. Zelfs met de verlenging van mijn vorkpoten erbij ging het prima.

    Wat een bummer was het! Gisteren en vandaag er mee gereden. Wat een sompig stuurgedrag. Zoekerig en dweilerig. Ik trapte om mij ongans! Niet vooruit te branden. Acceleratie ging moeizaam.
    Dat had ik zeker niet verwacht. Onder de Q deden ze het altijd prima.
    Ik ga snel weer terug naar Conti SportContact. Strak sturen. Geen gewaggel met trappen en redelijk lekbestendig. (De kojak al 2x lek gehad in 150 km)
    Levensduur v/d Conti heb ik niet vast kunnen stellen. Mijn sporing en vorkpoten deugde niet in het begin. Dus overmatige slijtage aan de banden. Was max 4000 km. Lijkt me meer mogelijk. Mooi excuus voor een retourtje Dronten deze week. :-)

    PS Noordelijke velomobieltocht staat nog open. Helaas is de 11 stedentocht (14 feb) al volgeboekt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Casper,

    Op de Strada heb ik voor de zomer van 2915 een Conti TravelContact gelegd (50-559) en die is na circa 8000 km nog niet zichtbaar gebruikt. Lijkt me een goede band dus, die gaat er na de winter gelijk weer op! Op de Scott gebruik ik al vele jaren niets anders dan Conti Grand Prix 4000S, prima banden die je zelden lek rijd en prima wegligging hebben. Voor mij geen andere meer op de racer!

    Groeten, Adri.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ik heb nog een sportcontact liggen voor achterop. heb ik al eens mee gereden. Prima band, maar mag nog verder matureren....

      Verwijderen