Jawel, u vraagt, wij draaien. Kurt en Rob willen graag foto's zien. Het was vandaag nat, dus op de terugweg is de kap met Pinlock natgeregend. dan helpt een Pinlock niet meer; wel tegen beslaan, maar uiteraard niet tegen regen.
Vanochtend was het droog en koel, dus veel condensvorming van binnen. Zeker bij stilstand en langzamer rijden is dan merkbaar dat de boel beslaat. Behalve de Pinlock, dus.
Bijgaand twee foto's, net genomen, van een opdrogende kap. een van voren en een van binnenuit genomen.
Mocht ik morgen weer gaan rijden, het belooft droog weer te worden, en ik heb mijn fototoestel bij me, dan maak ik meer foto's van hoe het eruit ziet bij veel condensvorming.
Bij deze laatste foto zie je goed hoe dat Pinlock zit. het zit goed in mijn gezichtsveld, ik kan goed de weg voor mij overzien.
Overigens viel het rijden met de M+ me erg mee. Het gaat niet veel langzamer dan normaal. De terugweg vandaag ging vooral niet snel omdat het regende. In het donker wordt elke lamp van een tegenligger een halo of stars, waardoor je niets meer ziet en dus rustig aan moet doen.
Ik rij nu twee weken met het Pinlock viziertje achter het vizier in de DF kap en het vizier beslaat tot nu toe nauwelijks, alleen met stilstaan iets in de hoeken misschien dat de siliconen rand/seal daar niet helemaal aanligt. Verder kan ik na 10 min. fietsen de lange mouwen uitdoen en als ik dan bij een verkeerslicht stilsta dampt er toch een lichte gloed op het viziertje. met het vizier op een klein kiertje en weer op snelheid is dit zo weer weg. Omdat er geen Flintstonegaten in de DF zitten is het tot nu toe heerlijk op temperatuur, de belucht pijp heb ik nu weer open tegen de condensatie aan de binnenzijde van de DF. Ook in het donker en in de regen bevalt het Pinlock viziertje beter dan zonder.
BeantwoordenVerwijderenToch grappig dat steeds meer mensen enthousiast worden over de Pinlock.
BeantwoordenVerwijderenIk rijd er nu al meer dan een jaar heel tevreden mee rond.
Casper, heb jij de pinlock op dat dunne vizier van de velomobielonderdelen.nl-kap bevestigd?
ja, en dat zit er prima op
VerwijderenIk ben gisteren heen en terug naar Dronten gefietst vanuit Groningen voor onderhoud. 240 km, 8 uur fietstijd, waarvan 6 uren in de regen. Met mijn Goretex cap en een paar extra kols heb ik het behoorlijk droog gehouden zonder koud te worden. Overigens snap ik de voordelen (en ook de nadelen) van een kap en of ik er ooit een ga kopen.........?
BeantwoordenVerwijderenDan zou ik sowieso de DF-kap kopen, die wordt (of is al) geschikt gemaakt voor de Quest. Dit heb ik inder geval gelezen/gehoord/begrepen.
VerwijderenKlopt Wim, op het Duitse Velomobil Forum zijn de ontwikkelingen te volgen
VerwijderenDoor een reactie van jou op beekje zijn blog heb ik de goretex cap gekocht en ben er supervtevreden over , beter dan mijn nu verkochte Velomobielkap.
VerwijderenBedankt voor de tip
Dat is goed te horen Gerrit!
Verwijderenwelke cap is dat, Piet? Mijn enige probleem is dat ik mijn hoorapparaten droog moet houden, als dat met een cap kan is dat ook prima.
VerwijderenWelk type/merk Pinlock gebruik jij Casper, en waar besteld? Ik neem aan dat met het oog op de buiging van het vizier van de VO-racekap niet alle types Pinlock geschikt zijn?
BeantwoordenVerwijderenIk heb het bij Ymte, Intercitybike, besteld. Hij kan je wel verder helpen met welke keuze jij kan maken.
VerwijderenDank je. Dat is de kortste klap. Niet bij stilgestaan.
VerwijderenOndertussen heb ik het www nog even afgestruind. Daar kwam ik de Fogcity Clear Lens tegen. Dit is het goedkope broertje van de Pinlock, zelfde fabrikant :). Deze plak je gewoon tegen je vizier. Kost maar 12,50 Euro. (hier besteld: http://tiny.cc/hf7b8x )
Vanmiddag terug naar huis bij het verkeerslicht besloeg alles, behalve de Fogcity lens. Het werkt dus schijnbaar. Hopelijk blijft dit ook zo :)
dank je wel voor de foto's. nu heb ik al een beter beeld van hoe de pinlock werkt.
BeantwoordenVerwijderenIn een oud blogbericht heb ik ook een paar foto's staan van de pinlock + uitleg.
Verwijderenhttp://roeifietsen.blogspot.nl/2014/12/pinlock-visor-ovalen-en-een-aangepaste.html