Pagina's

woensdag 13 januari 2016

Pinlock en M+ geplaatst

Het werd er wel tijd voor, dat Pinlock. Ik heb het al een paar weken in huis, maar het kwam er niet van en qua weer was het ook nog niet nodig. Maar het gaat serieus winteren hebben de weermannen en -vrouwen beloofd.
Dus vanavond de stoute schoenen aangetrokken en de gebruiksaanwijzing eens goed bestudeerd. Ik vind het altijd moeilijk om vanaf zoiets te werken, noem het maar het Ikea syndroom.
Maar gaandeweg blijkt het eigenlijk heel eenvoudig te zijn. Vizier uit de kap halen, platleggen, goed schoonmaken, gaatjes voor de pinnen aftekenen, boren en Pinlock erop plaatsen. Dan vizier weer buigen en in de kap vastmaken, beschermfolie eraf en klaar. Hopelijk heb ik de juiste plek gekozen, want het lijkt wat laag te zitten. Nou ja, dat zie ik morgen wel. Ik heb het goed uitgezocht, dus eigenlijk geen twijfel.
Een Pinlock kan ook goed op een maxivizier, zoals ik ook gebruik.

Een andere exercitie was de keuze van de voorbanden. Gisteren nog dapper geschreven dat ik de M+ eronder zou leggen. Vanavond stond ik in de schuur toch even te twijfelen. Toch maar de F lites, met Antiplatt erin? Wordt het geen moeizame rit met de M+, oude stijl?
Uiteindelijk wordt de keuze de M+, want ik wil het gewoonweg eens testen.

Morgen ga ik dus in wintermodus de weg op: vouwbare kap met Pinlock bovenop en M+ eronder.

Rijervaring volgt uiteraard. Wie weet valt het reuze mee?!

2 opmerkingen: