Pagina's

zaterdag 13 juni 2015

Inspiratie

Een van de fijne bijkomstigheden, of misschien wel een belangrijke reden om te bloggen, is dat ik geïnspireerd kan raken door verhalen en voorbeelden van anderen.

Deze keer was dat een blogbericht van Belle over het afdekken van je velomobiel op de camping, tijdens een pauze, museumbezoek of dergelijke. Om nieuwsgierige handen en vingers buiten je velomobiel te houden, heeft zij op basis van een grondzeil een hoes gemaakt. Goedkoop, goed passend en waterdicht.
Hier lees je de vele reacties op haar bericht

Nu koop ik niet graag iets, waarvan ik de helft niet gebruik. Wel bewaar ik nogal eens teveel oude spullen. Dit keer heb ik een oude binnentent van een tent die meer dan 20 jaar oud is gepakt. Het grondzeil, wat redelijk waterdicht is, heb ik losgetornd. Het past prima over de Quest. Even een klemmetje van de buitentent, waar de binnentent aan vastklikt, overgezet naar een kant van de binnentent. Zo klikt het aan het achterwiel vast. Verder kan ik het dan naar voren trekken en om de bolle voorkant vastzetten.


Het zit nu niet strak, want slechts voor de foto, maar het kan mooi strak erover, zodat de waterdichtheid is gegarandeerd. Ik kan op de camping zelfs met haringen de boel vastzetten.

Het weegt bijna niets, dus kan het standaard mee in de Quest. Ik heb geen dekje, want ik vind dat niet fijn rijden, je ziet bijvoorbeeld je GPS niet meer. Als ik dan tijdens een regenachtige rit ergens parkeer heb ik daarna een natte zetel. Nu niet meer dus. Te bewonderen op CV, maar dan op een andere camping.

Belle, bedankt voor de tip!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten