Pagina's

zaterdag 16 mei 2015

gewone dingen

Na een lekkere week fietsen met Edwin in diverse ons omringende landen, is het weer tijd voor de gewone dingen.
Dinsdag een ritje heen en weer naar het werk. Drie dagen na de vakantieweek niet gefietst, dus het werd weer tijd. een korte werkweek, dus maar 1 x gefietst. Een lekker ritje heen en weer in wat lauwig weer. Niet warm, niet koud. Vrije dagen voornamelijk thuis en in de tuin doorgebracht. Prima weer daarvoor, zowel tuinieren als relaxen.
Onlangs heb ik nieuwe voorwielen besteld en laten bezorgen, die zet ik er tenslotte zelf in. Een van de wielen heeft een ovale remtrommel, fabricagefoutje. Die moet geruild, evenals een Durano plus band met een weeffoutje, waardoor deze niet rond was, maar een rare bocht had bij strak oppompen.
Daarom vandaag maar een ritje Dronten, hoeveel smoes heb je nodig om te gaan velomobielen?
Een oproep aan de LOL whatsapp leverde twee meefietsers op, Edwin en Wim. Marc bestelde velglinten.
Het wiel lag er zo om, de band kon ik bij Intercitybike halen. Ik nam nog wat reserve kogelkoppen mee. Wim nam twee klemmen mee voor het vastzetten van de crank, hoe heten die dingen eigenlijk echt?
Edwin nam een wielspoormeter mee en een lange inbussleutel. Na het losschieten van zijn kogelkop tijdens de vakantie, wil hij deze voortaan wat makkelijker kunnen repareren. Dat blijkt overigens goed te kunnen door binnen bij de stuurstang iets los te maken. Nou ja, ik hoop dat Edwin goed heeft opgelet tijdens de uitleg van Theo.

Het was overigens een vochtige heen en terugreis. Waarbij het terug echt regende. Heen slechts wat gemiezer. En je zal het net zien, kom ik thuis, gaat de zon schijnen!

Op de achtergrond, als ik dit tik, gaat het heen en weer van de berichten via Whatsapp, over inschrijven voor Cycle Vision. LOL zal er weer goed vertegenwoordigd zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten