Pagina's

woensdag 29 mei 2013

vreemdgaan

Ja, ook fietsers  kunnen vreemd gaan. Ik ben bezig met de voorbereiding op de Toer de reclassering. Dat is een tocht vanuit verschillende delen van het land naar ons hoofdkantoor in Utrecht. Zo fiets ik met 2 collega's van Almelo naar Utrecht. eerst morgen naar Almelo.
Vooraf dacht ik, een lekker velomobieltochtje. 's Morgens vroeg naar Almelo rijden, collega's oppikken, naar Utrecht kachelen en dan weer naar Warnsveld. 270 kilometer op de mooiste dag van de week kwa weer dan.
Daar dachten de collega's anders over. Die hebben liever niet zo'n vreemde snuiter laag naast, achter of voor zich. Dus, na ampele overweging, heb ik besloten om aan hun wensen tegemoet te komen. Gisteravond mijn MTB omgebouwd tot wegfiets.Achteraf niet nodig, want....mijn oude buurman kwam langs met een racefiets die hij wil kopen, en waar hij mijn advies voor wilde. Nou, aardig karretje, mooie prijs, doen, dacht ik. Hij bood aan om die fiets dan maar mee te nemen voor onze toer. Een goede buur, ook al woont hij niet meer naast je, is beter dan een verre vriend.
Overigens gaat de Toer de RN erom dat we voor ons roparunteam extra euri inbrengen, voor het goede doel.
Daar fietsen we graag voor. Ik verheug me al weer op de zadelpijn, lamme armen en dooie polsen. Maar ja, bij goededoelentochten gaat het erom dat je  lijdt, omdat zij ook lijden.

3 opmerkingen:

  1. Wel een bikkel hoor 270 km. op een racefiets waar je nog geen meter mee gereden hebt ik was met een nieuwe racefiets altijd een week bezig met fijn-afstellen voordat ik > 200 km ging peddelen (tempoduur)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dag Willem,

      Ik heb met de racefiets geen 270 gedaan. Heb deze donderdag naar mijn werk gefietst en vrijdag de toer gemaakt, die was 165. Viel mee, wel behoorlijk wat (zij)wind, wat best lastig is.
      Terug ging met een busje, fiets achterin.

      Verwijderen
  2. Wat flauw van die collega's, dat zij jouw velomobiel niet naast, voor of achter zich dulden. Dan heb ik toch maar geboft als enige ligfietser tussen 100 committed power collega's.

    BeantwoordenVerwijderen