Pagina's

vrijdag 10 augustus 2012

Tjonge jonge jonge

Dat was een behoorlijk sprong. Bleef mijn maximum gemiddelde snelheid telkens rond 34 km/u hangen, gisteren ineens naar 36,4!!

Hoe kan dat nou?

Fiets in goede conditie? Ja, dat zeker. Bandjes op 7 bar voor, de Kojaks en 5 bar achter, de F-lite.
Rijder in goede conditie? Dat ook, want mijn gemiddelde hartslag was 138 bpm. Hoogtestage in Oostenrijk heeft zeker vruchten afgeworpen? En ja, goed bochtenwerk uiteindelijk, wat minder remmen tot gevolg heeft. Rustig op de weg, dus makkelijk doorrijden, ook hogere snelheden binnen de bebouwde kom.
En veel kilometers maken, deze week haal ik met gemak de 500. Dat zit zo, ik ben weer aan het werk maar het is rustig en goed fietsweer. Dat betekent dat ik mijn vakantiegevoel wat voortzet door veel in de Quest te kruipen voor woonwerkverkeer. En dat is geen straf, want het is mooi genoeg in het Oosten van het land.
Bovendien moet ik wat extra trainen want @rastamango heeft een rondje IJsselmeer op de agenda gezet!

3 opmerkingen:

  1. Soms heb je zo'n dag.
    Doe je eens geen hagelslag maar pindakaas op je boterham.....;-p

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat bedoel je met MAXIMUM gemiddelde snelheid? Is dat het gemiddelde over een kort stukje waar je voluit kon gaan?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gerrit, ik bedoel dat ik een aantal ritten niet boven 34 uitkwam en ineens, alles omstandigheden optimaal, nu naar 36,4. Oftewel, verschillende ritten met verschillende gemiddelden, maximaal 34.

      Verwijderen