Pagina's

maandag 13 januari 2020

Nieuwe routes

Sinds 6 januari werk ik bij (weer) een nieuwe werkgever. Tot nu toe zeer tevreden hierover.
Het betekent ook nieuwe routes, van Warnsveld naar Beekbergen. De kortste weg is vaak de mooiste, verkondigden Bram en Freek lang geleden in een sketch. In dit geval niet, in ieder geval niet de fijnste. Iedere velomobielrijder weet dat je moet kunnen doorfietsen om voldoende profijt te hebben van je velo.  En aangezien de korste weg tevens die is met de meeste (haakse) bochten, is het zeker niet de fijnste om te rijden. In de korte tijd dat ik nu heen en weer ga, heb ik al wat verschillende routes geprobeerd, met inmiddels degene die zeer waarschijnlijk mijn vaste route zal worden.
In ieder gevak in de winter. Bij mooier weer en langer licht, zal ik vast wel eens met een omweg terug naar huis fietsen.
En nee, ik koop niet weer een Strada vanwege het betere bochtenwerk.

Wel zal ik weer banden moeten aanschaffen. Mijn linkerrem blokkeerde, nu voor de tweede keer sinds ik de huidige Quest heb, nu driekwart jaar. En dan slaat ie vast en slipt het wiel, met ernstige slijtage op het loopvlak van de band. Wiel eruit, remmen schoongemaakt en opgeschurd en het gaat beter. Maar hoe snel zal het weer mis zijn? dat wordt dus een mailtje naar Dronten.

Qua banden.........pffff
Ik had Trykers gekocht, omdat Theo er lovend over schreef. In eerste instantie bevielen deze wel, maar gezien bochten (zie boven) toch maar wat anders erop. Nu had ik nog Durano's liggen. Die kwamen bij mijn ICE trike, die ik vorige zomer heb aangeschaft. Daar liggen nu Gocycles onder, vanwege het ontbreken van voorvering. De Durano's daarop waren toch wel erg hard op hobbelige ondergrond.
Deze dan maar onder de Quest en ze bevallen wonderwel goed. Hoewel het predicaat Durano wellicht niet klopt, omdat ze snel slijten bij blokkeren van de rem :)

Maar goed, na jaren velomobielen rijden heb ik nog wel wat banden liggen om uit te kiezen. Kojaks, Continental Contact Speed, Gocycle, Tioga Power Block.

iemand nog andere leuke opties?

1 opmerking:

  1. Routesuggestie:
    In Voorst linksaf - Klarenbeekseweg
    In Klarenbeek rechtsaf - Woudweg
    Door Lieren rechtdoor naar Beekbergen

    Weinig bochten

    BeantwoordenVerwijderen