Pagina's

donderdag 23 januari 2020

Al een beetje gewend

Inmiddels bijna aan het einde van mijn derde week bij de nieuwe baas. Verschillende routes geprobeerd, ook vandaag weer op de terugweg.
Niet op de heenweg gedaan, vanwege de mist. Weinig zicht, vizier van kap daarom omhoog, bril steeds schoonmaken....dan heb ik toch graag bekend terrein.
Dat bekende terrein is de route vanuit Warnsveld over de nieuwe IJsselkbrug, via Tonden naar Klarenbeek en dan door Lieren naar Beekbergen. Deze route heeft als voordeel dat er weinig bochten zijn, dus lekker doorrijden. Nadeel is dat het een sluiproute is voor autoverkeer. Deze zouden via de provinciale weg moeten gaan, maar dat is natuurlijk een paar kilometer om. En je houden aan de 60 kilometer limiet, dat hoeft toch niet? Dat merk je wel.

Ook al wel weer meer gewend aan de afstand. Het adfgelopen jaar was het 11 kilometer enkele reis, nu 26. Het valt me mee hoe snel dat went. Met 61 jaar ben ik niet oud, maar ook niet de jongste meer.
Op de heenweg is het klimmen geblazen op het einde. Vanuit Lieren eerst een stuk stevig vals plat, klein stukje dalen, dan weer vals plat en daarna echt omhoog. Nou ja, voor Nederlandse begrippen dan.

Het euvel van de remmen heb ik, met tips vanuit Dronten via de mail, inmiddels opgelost. Alhoewel ik de boutjes nog wel wil zekeren met locktite of een drupje lak.
Het heeft me 1 band gekost, die vanwege slippende remmen is versleten op het loopvlak. Helaas.
Nu liggen de Continental Contact speed erop. Ook fijne en snelle banden.
Achter nog steeds de Allmotion. Ik heb al enige tijd een nieuwe voor vervanging liggen, maar dat is nog steeds niet nodig. Ruwe schatting is dat er inmiddels 25.000 kilometer mee gereden is.

Wordt vervolgd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten