Pagina's

woensdag 5 september 2018

Veranderingen

Werkgerelateerd zegt men altijd dat verandering de enige constante is. Nu ja, dat is bij veel ligfietsers ook zo.
Zo kwam Wim afgelopen zondag sinds tijden weer eens met zijn Taifun, Lorenz op een M5 20/20. Is mijn Catrike verkocht en staat er binnenkort een …...in de schuur. wat dat wordt laat ik nog even open.

Catrike is verkocht, omdat ik er te weinig kilometers op maak. Drie fietsen is teveel van het goede. Woonwerken doe ik gewoon met de Strada, maak er kilometers genoeg mee. Voor boodschappenritjes stond ik steeds maar te dubben, Catrike of Rapto?

De Strada moest enkele weken geleden wijken voor een Quest, dacht ik. Niet gedaan, ben tevreden met wat ik heb en veel extra geld uitgeven voor misschien maar 1 km/u snelheidswinst is ook weer zo wat.

Frequente lezers weten dat ik met "hosen", of sideskirts, you name it,  bezig ben geweest. Nog steeds zitten de concept hosen erop, geen tijd om mooie te maken. Het bevaltprima, maar met brede banden is de draaicirkel te groot. Tijdens ons jaarlijkse langeafstandsritje wees Reinier me op zijn Conti speed bandjes onder zijn DF. Goedkoop en goed, zei hij.
Welnu dat klopt, geen geld voor zo een mooie band.Ik heb deze erop gelegd en de fout gemaakt met mijn handpomp op te pompen. Zo een kleien band, dat moet kunnen. Maar de nauwkeurigheid van de Lezyne drukmeter is niet goed, dus te lage druk. Dat merk je dan wel weer erg goed. Ze moeten echt op 6, misschien wel 6,5 om goed te lopen. En dat doen ze dan ook.
In mijn beleving doen ze niet onder voor de F Lite en dat voor een derde van de prijs. Duurzaamheid en lekbestendigheid op langere termijn moet nog blijken uiteraard.

Wordt vervolgd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten