Pagina's

zondag 9 september 2018

Er was weer ruimte in de schuur

En om die ruimte goed op te vullen is er sinds gisteren een M5M racer te vinden. Opgehaald in Bergen op Zoom, met de trein. Lange rit, dat wel, maar lekker slapen kan goed dan.....



Op de terugweg in de hal gezeten, op iets ongemakkelijker stoelen. Wel met mijn nieuwe speeltje aan mijn zijde.

Terug in Zutphen van station naar huis het eerste ritje, wel buiten competitie, want nog niet goed afgesteld en zonder klikpedalen.
Gisteren al de lengte goed op mijn lichaam afgesteld, buis wat ingekort. Ook een tijd aan het klooien geweest om de Radical tas goed eraan te krijgen, Aangezien ik niet zonder reserveband, pomp en bidon ga fietsen, is dat essentieel.
Daarom de verdere afstelling maar tot vandaag uitgesteld. Hoofdsteun iets meer naar voren, door een paar ringetjes extra ertussen. GPS houder erop. En dan fietsen maar.

Een rit over vrijliggende fietspaden, zonder al te veel bochten; goed mogelijk in de Achterhoek. Via Vorden naar Hengelo, over Velswijk kort langs Doetinchem en via Toldijk en Baak weer terug.
Een kleine 40 kilometer, goed om de eerste indruk te krijgen van M5 rijden.
ik was al gewaarschuwd voor het bochtenwerk. Doordat de ketting kort langs het voorwiel loopt en de grote wielen, moet je goed uitkijken hoe je pedaalpositie is als je draait, vooral naar rechts.
40 kilometer is natuurlijk niet genoeg of de fijne kneepjes van het M5 rijden erin te krijgen, wel voor een goede eerste indruk. Die is goed.
Na een start met wat onwennige aanzetten na stilstand, rijd het uiteindelijk lekker. Toert goed, die M5, rijdt lekker stabiel en voelt retesnel aan. Nog niet volledig de top getest, dat komt nog wel.

Na thuiskomst nog twee dingen aangepast, GPS steun op de bovenbuis in plaats van stuur, want je kijkt dan steeds naar de GPS, vlak voor je neus en precies op de hoogte waar je de weg moet kunnen zien.
Bovendien de stoel iets hoger, achterste deel, zodat ik net wat rechter zit.
Ff getest en dat is al beter. Ik zie uiteraard meer, en ik rijd wat stabieler weg. Misschien dat de stoel nog een paar centimeter naar voren moet, er is nog ruimte.

Wie weet durf ik het wel aan de appelflappentocht erop te rijden.

5 opmerkingen:

  1. Echt een hele mooie fiets.

    Wat is de zithoogte?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. prachtige fiets ..... welkom bij de club !!
    tip.... het metalen M5 embleem af en toe op-poetsen met Commandant ... gaat ie nog harder !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heeft u dringende leningen nodig? Wij bieden leningen van alle soorten leningen aan individuele, bedrijfs-, samenwerkende instanties en organisaties. Bent u op zoek naar leningen die zijn geregistreerd en goedgekeurd? Als u interesse hebt, kunt u ons bereiken via e-mail: gcscredits@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie M-racer. Is dat een 28-28? en welke bandenmaat heb jij?
    Wat is de speling tussen de voorband en framebuis (thv. de zitting)?

    BeantwoordenVerwijderen