Daar zijn ze dan, de beloofde foto's.
Bovenstaande is de gehele wielkap.
Hier de achterkant, waar je een uitzettertje ziet om het wiel ruimte voor de bochten te geven.
De voorkant, die ik eerst iets te kort had gemaakt, waardoor de draaicirkel groter was dan die van een Quest.
Hier het voorste uitzettertje, goed te zien ook het verlengstukje naar voren eraan vastgelijmd.
Wat je ook goed kan zien is waar de band het lexan raakt. Daar moet ik nog iets aan verbeteren, waarschijnlijk wordt dat een lichtmetalen strip. Halverwege is het duidelijkst dat de band er tegen aan loopt. Bij bochten dus niet handig bovendien remt het af.
Als het helemaar naar mijn wens is, maak ik er een definitieve versie van, waarschijnlijk plexiglas, wat minder slap is dan lexan.
Wederom een cliffhanger...……even geduld weer, Erwin.
@ Piet, inderdaad via Strava wel te vergelijken wat de snelheden waren en nu zijn. Vooral merkbaar dat ik langer op hogere snelheid rijd, minder diepe dips in de grafieken.
Toen ik met hetzelfde aan het experimenteren was wilde ik bolle kappen zodat de stuuruitslag niet extreem beperkt zou worden. Krijgt dan wel meer frontaal oppervlak. Zolang de lucht er maar langs wil stromen en niet abrupt loslaat is het nog steeds beter dan open wielkasten lijkt mij.
BeantwoordenVerwijderenWat je nu hebt lijkt meer voor een wedstrijd en dan zou je ook nog de randen vlak moeten afplakken. Voor de openbare weg heb je denk ik echt veel hinder van een enorme bochtstraal, ik denk niet dat je daarmee echt fijn rijdt. Wel mooi experiment, je bent verder gekomen dan ik :-))
Interessant project Casper. Ik heb ook besloten geen geld uit te geven aan een "snellere" fiets. Voor mij is de kracht die het optrekken mij kost niet te vergelijken vanwege de ballonbanden loopt de Strada nog steeds als soepelste op lage snelheden. Dus de vraag is maar of ik het er daadwerkelijk uit haal. Maar voor de lange afstand zou het wel handig zijn om zulke kappen te gebruiken. Dat zou me zo meer dan een uur kunnen schelen op een retourtje Dronten bijvoorbeeld ;-). Ff net wat makkelijker om op snelheid te blijven :-).
BeantwoordenVerwijderenHeeft u dringende leningen nodig? Wij bieden leningen van alle soorten leningen aan individuele, bedrijfs-, samenwerkende instanties en organisaties. Bent u op zoek naar leningen die zijn geregistreerd en goedgekeurd? Als u interesse hebt, kunt u ons bereiken via e-mail: gcscredits@gmail.com
BeantwoordenVerwijderen