Pagina's

woensdag 7 januari 2015

Training

Ik heb besloten mee te doen aan wedstrijden op Cycle Vision. En dan natuurlijk niet voor de prijzen, maar ook niet voor spek en bonen. Doel is de 1 uursrace en de drieuurs. Dus moet er getraind worden.
Ik rijd twee a drie keer per week van Warnsveld naar Arnhem. Daarbij deel ik de ritten in naar 4 of 6 per week. Mijn doel is dat ik mijn conditie verbeter, basissnelheid verhoog en uithoudingsvermogen vergroot.

Volgens wat ik nog weet van het hardlopen en racefietsen is er een aantal trainingen te doen. Om de basissnelheid te verhogen zijn intervaltrainingen nodig. Voor het vergroten van uithoudingsvermogen zijn duurtrainingen nodig, op hoge snelheid. En tussendoor moet er hersteld worden middels in rustig tempo te rijden ritten.

Mijn heenweg zal telkens een soort hersteltraining zijn, want uitgewoond op mijn werk aankomen kan natuurlijk niet. De terugweg naar huis wordt dan de intervaltraining of training op hoog duurtempo.
Als het goed is zal ik merken dat deze laatste op steeds hogere snelheid zal kunnen. Ik zal ook de afstanden moeten vergroten, dus ga ik nieuwe routes zoeken.

En ja, nu beginnen geeft in juni resultaat, dat weet elke wielrenner ook.

1 opmerking:

  1. Ik heb afgelopen jaar ook voor het eerst meegedaan en moet zeggen het is erg leuk.
    Waarschijnlijk doe ik dit jaar weer mee.

    BeantwoordenVerwijderen