Pagina's

maandag 12 januari 2015

nieuwe helm

Een tijd gelden zag ik op de blog van Strada 3 dat hij een mooie nieuwe helm had gevonden. Hij heeft een fel groene genomen, ik heb een grijze geselecteerd. Waarom? Nou ja, mijn oude helm is niet waterdicht, een prima helm voor bijvoorbeeld de helmverplichting bij CV straks. Maar, in dit jaargetijde te koud, en niet waterdicht, dus. Dat is deze nieuwe wel. Gekocht bij kanowinkel.nl  Een echte kanohelm, nou dat past wel deze dagen, want voor je het weet lig je in de IJssel.
Via deze link is hij te bewonderen. Nu heb ik wel nog een tip nodig hoe ik deze link wijzig in bijvoorbeeld het woord helm.Ik ben enigszins digibeet, dus graag in J&J taal. http://www.peakuk.com/peakukkit.php?content=helmet&prodid=83.
Zoals je nu hierboven ziet heb ik de les van Paul in de praktijk gebracht. Paul, bedankt.

Ik heb de helm al een tijdje liggen, kon niet goed afscheid nemen van de oude. Nou ja, dat hoeft ook niet. Maar goed, afgelopen vrijdag waaide het zo hard dat de oude helm, met zelfgemaakt vizier, bijna van mijn hoofd waaide. Nu houd ik niet zo van strakke riempjes om mijn hals, dus dat hield de helm niet tegen. Vandaar dus maar die mooie Predator gepakt. Ik heb er een uitsparinkje in moeten maken om de magneet van mijn hoorapparaat de ruimte te geven. Het ding past prima, er zit een mooi klepje aan, dus de regen komt niet op de bovenste helft van mijn bril, als ik mijn maximaxivizier maar laag genoeg zet. Anders moet ik mijn hoofd teveel omhoog houden en regent het toch in.
Ik moet zeggen, de helm doet wat ie moet: houdt mijn hoofd en vooral mijn apparaten droog. Zit niet hinderlijk, wat veel helmen wel hebben, vind ik.

Of het nu aan de nieuwe helm ligt is moeilijk te zeggen, maar zowel heen als terug heb ik ruim 1 km/u gemiddeld harder kunnen fietsen. terwijl de wind volgens mij net zo was als afgelopen vrijdag.

2 opmerkingen:

  1. Casper, Link maken staat o.a. hier uitgelegd https://support.google.com/blogger/answer/41379?hl=nl

    groet,
    Paul

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Toen ik nog twijfelde over wel/geen kap, stond die helm ook op mijn verlanglijstje.

    Mooi ding.

    BeantwoordenVerwijderen