Pagina's

vrijdag 21 november 2014

Ze zijn gesignaleerd........

Vanmorgen in de heel vroege ochtend zijn ze op diverse plaatsen gesignaleerd. Via velden en wegen, door bossen en over rivieren en sloten. Op de dijken en boven de rivieren.
Heb je hen ook gezien? De verkenners van koning Winter? Ze waren herkenbaar aan de achtergelaten sporen: rijp op bomen en struiken. Ouderwetse mensen die nog met auto's rijden moesten hun ruiten krabben. De domsten onder hen doen dat met draaiende motor.
Het was ook zichtbaar aan de rechtopfietsers, die met veel extra kleding aan moesten rijden; handschoenen, mutsen, sjalen, dikke jassen. Ook daar heb je dommeriken tussen, die met een soort motortje, waar heel vieze rook uitkomt, op de fiets zitten.
De enkele ligfietser die werd gesignaleerd had er kennelijk niet veel last van, van die verkenners.

Het gerucht gaat dat de verkenners vooruit werden gestuurd om te bekijken of Nederland koning Winter wel waardig is. Kunnen Nederlanders een winter nog wel trotseren, of wordt de koning hier niet meer gewaardeerd?
Een ander gerucht is dat koning Winter samenwerkt met Sinterklaas en de Kerstman. Zij vrezen met grote vreze dat zij steeds minder welkom zijn, nu door de klimaatverandering en opwarming de Koning aan macht verliest. Hij moet zich in het hoge noorden terugtrekken en schuilhouden voor de enorme hoeveelheid CO2 die wordt uitgestoten.

Samen staan we sterk, zal de gedachte zijn.

Voorlopig hebben ze zich weer teruggetrokken naar het verre Noorden. De temperaturen zullen weer stijgen.

Ik steun hen en zal blijven ligfietsen. Hoe minder CO2 ik uitstoot, hoe eerder ik weer kan kennismaken met koning Winter.

4 opmerkingen:

  1. Hoe langer ze wegblijven hoe liever...........Fietsen blijf ik evengoed wel doen, dat heeft bij mij dan weer niets met milieu te maken, ik vind het gewoon lekker.......

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind het wel een erg prettige bijkomstigheid dat fietsen goed voor het milieu is of in ieder geval niet of nauwelijks milieuverontreinigend.

    Als het dat wel zou zijn, dan denk ik niet dat ik zoveel zou fietsen voor mijn plezier.

    Ik heb namelijk echt een vreselijke hekel aan van die mensen die met hun motor of auto van die belachelijke puzzeltochten gaan rijden in hun vrije tijd.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mijn fietstocht van vandaag heb ik toch zo'n 200 gram CO2 uitgeademd. Als ik thuis op mijn stoel was bliijven zitten zou dit slechts 100 gram CO2 zijn geweest. Hoe zo goed voor koning Winter?

    BeantwoordenVerwijderen