Pagina's

zondag 12 oktober 2014

Jacobse en Van Es

Die zijn er mee begonnen, met het winterklaar maken. Dat betrof dan de tuin van nietsvermoedende bejaarden of alleenstaande vrouwen die door het duo"vrije jongens" flink werd bedonderd. Mooie tv van toen. Vandaag heb ik mij Q winterklaar gemaakt op 1 ding na. De lycra bij de voetgaten zit er nog niet op. met de huidige temperaturen is dat nog te warm. Wat wel? Nou ja, ik was bij de Lidl en daar lagen skibrillen voor 9 euro min 1 cent. Met twee vizieren, een voor mist en een voor zon. Fantastisch, kan ik me geen buil aan vallen. Prima voor hele koude dagen. Ik heb namelijk mijn maxivizier op de Q weer ingeruild voor de mini, want een beslaand vizier op de Q, daar zie je niets door. Het moet wel veilig zijn, tenslotte. Overigens heb ik even die skibril op gehad en het zicht is veel beter dan met een gewone bril. ik gebruik een zonnebril met normale glazen als het niet zonnig is. Je ziet dan toch altijd het montuur in je gezichtsveld. De spiegels had ik ver voor het vizier zitten, vanwege dat grote vizier, wat ook deels als regenkap werkt. Dat is in de zomer prima, want ik zie dan genoeg. In de winter is het niet veilig genoeg, want veel minder zicht. Op de plek rechts waar de spiegel zat, zit nu de beugel voor de extra lamp, een Philips met veel lumen en goed op de berm te richten. Met tegenliggers en slecht afgestelde lampen is dat een noodzaak. Verder voor velen wellicht verrassend is dat ik voor F lites heb gemonteerd. Die heb ik eens eerder gehad, rijden fantastisch, maar zijn snel lek. Nu heb ik onlangs Antiplatt overgenomen van Quemo, die zit erin. Ik heb al een aantal honderden kilometers gereden met versleten Kojaks en dat lint erin: geen lekke banden! Ook de niet echt lek bestendige achterband Speedking doet het prima met dat lint. Dus toen ik een advertentie op ligfiets.net zag waarop een 8 tal F lites werd aangeboden, hoefde ik niet lang na te denken. Nu heb ik voor ongeveer 60.000 kilometer voorbanden in huis. Daar hoef ik me niet meer druk over te maken.

1 opmerking:

  1. Hi Casper,
    F-lites zijn veel lekbestendiger dan veel fietsers denken. Er zit een kevlar anti-lek laag in. Tot 3000 km is de lekbestendigheid veel beter dan bijv. een Kojak. Na 3000 neemt de lekgevoeligheid toe. Voor de winter leg ik er nieuwe F-lites, zomers weer de half versleten F-Lites. Zelden of nooit een lekke band.
    Groeten,
    Wim

    BeantwoordenVerwijderen