Pagina's

woensdag 26 maart 2014

XL Scherm

Jawel, ik heb er een XL scherm op gezet. Ik had er al eens een zelf geproduceerd uit een stuk lexan, maar die is wegens slijtage, krassen dus, weer eraf. De laatste tijd reed ik met een klein scherm, gemaakt van voornoemd groter exemplaar. Dat was geen goede variant, want door het knippen uit de grotere en daarbij de krassen vermijdend, is er een slap geheel uit gekomen. Ik wilde wel graag een grotere om bij regen wat comfortabeler te zitten. En ook wat meer uit de wind, zodat ik niet altijd iets op mijn hoofd moet hebben om geruis van de wind uit mijn hoorapparaten te houden. De eerste ervaringen zijn wisselend. Positief is het inderdaad minder last van wind hebben. Regen heb ik vandaag en zondag niet gehad, dus die test moet nog komen. het lijkt ook positieve invloed op de snelheid te hebben, want ik heb mijn snelste rit tot nu toe op de heenweg gereden. En dat niet met overmatige inspanning. Wennen is de instap, die nu veel kleiner is. Meer nog de uitstap, want een keertje wegglijden met je voet en je snijd je gezicht open. Dus maar snel die rubberstrip van Wim S bestellen. Bovendien zie je de wereld wat vervormd door het gebogen lexan. Nou ja, tot nu toe wegen de voordelen ruimschoots op tegen de nadelen. Zondag ook even de stormstrip getest. Redelijke zijwind en geen centje pijn. De strip zit alleen op de achterkant, zoals Theo van G. ooit heeft aanbevolen. Ben benieuwd naar de ervaring van Edwin die de strip ook voorop heeft. Nog even een stukje voor Wim H, speciaal voor hem, over banden :) Achterop ligt nu de Kojak. Het lijkt alsof ie wat trager is dan de Continental Speedking. Dat wordt weer wisselen binnenkort, voor het vergelijken.

2 opmerkingen:

  1. Is dit die SpeedKing II? Hoe is die band in de regen? Op de website van Continental staat dat deze band niet zo veel grip geeft onder natte weersomstandigheden.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Speedking 2 inderdaad. En ja, op de website zijn de specificaties voor de MTB. Ik heb goede ervaringen in de regen. Wel al 2 keer lek in 1500 kilometer.

      Verwijderen