Pagina's

maandag 23 december 2013

laatste keer

Vandaag was mijn laatste keer met de Q naar Almelo. Morgen met de auto om een zwaar cadeau mee te nemen, een vuurkorf. Ik heb afscheid genomen na 6,5 jaar werken in Almelo. Vanaf 6 januari, na een ruime week vakantie, ga ik aan de slag in Arnhem en Nijmegen. Afscheid valt me zwaar merk ik. Toch wel aardig wat opgebouwd daar in Twente. Maar goed, nieuwe plek, nieuwe teams, is ook een uitdaging. Het woonwerkverkeer wordt uiteraard ook anders. Kortere ritten, dus als het qua agenda kan vaker per Q. Hoewel, Nijmegen zal ongeveer even ver, of zelfs verder zijn. Maar mijn standplaats is Arnhem, dus daar kan ik altijd mijn werkdag beginnen. Ik heb 28 maanden tweemaal per week woonwerkritten naar Almelo gemaakt. Eerst uit Zutphen en nu alweer een jaar uit Warnsveld. Gemiddeld ruim 100 kilometer per keer. Ruim gerekend 120 weken maal 2 is 240 keer heen en weer. Na een aantal maanden zoeken heb ik een vaste, redelijk snelle route ontdekt. Aantal kilometers is ruim 24000, omdat ik vooral 's zomers wel eens een omweg naar huis maakte. Soms over de Holterberg, soms via Neede en Borculo. Ik denk er met weemoed, maar ook een goed gevoel aan terug. Nu wordt het orienteren op een nieuwe route, of routes. De kortste gaat dwars door Velp en Arnhem, lijkt me geen fijne optie in de spits. De snelste wellicht is bij Rheden naar de IJssel en deze volgen tot onder de A12 door en dan via de Westervoortse dijk. Aan de kaart te zien kom ik dan zo weinig mogelijk obstakels tegen. Dwars over de Veluwezoom en de Posbank kan natuurlijk ook, leuke trainingsritten en veel RISsen denk ik, bergafwaarts. Naar Nijmegen? Dan zal ik Lorenz eens als gids vragen, die doet dat vaker. Stallen wordt spannend. In Arnhem binnen, waar veel andere fietsen staan. Neem ik dan een dekzeil mee? Moet ik er een geplastificeerde kaart op hangen dat men wel mag kijken, maar aankomen niet en mij bellen voor een proefrit? In Nijmegen zitten we in het politiebureau en kan ie achter het hek, maar wel buiten. Moet veilig zijn lijkt me. Afijn, wordt in 2014 vervolgd. Eerst maar eens de LOLiebollentocht doen.

1 opmerking:

  1. De snelste route is de route waarbij je kunt doorfietsen, maar ja.....dat weet jij als doorgewinterde 'fietsforens' al lang :)

    BeantwoordenVerwijderen