Pagina's

zondag 16 juni 2013

Mooie route van FB naar Dronten

Naamloos door fietser1958 op Garmin Connect - Details

ja beste mensen, de fietsrouteplanner van de Fietsersbond doet het goed. Tijdens de laatste LOL rit  hoorde ik hier en daar wat commentaar. De eerste pogingen van mijzelf om een route te maken gingen ook niet echt goed. na op de button gedrukt te hebben bleef het oorverdovend stil.
Kennelijk een kinderziekte. Vrijdagavond een route gemaakt van Warnsveld naar Dronten, makkelijk doorfietsen. Nou, dat was een hele mooie. Het eerste deel naar Deventer en Terwolde was niet verrassend, maar daarna wel. Vlak bij Epe van de gebruikelijke route afgeweken. Gebruikelijk, waarmee ik bedoel dat we die vaker nemen. Nu niet door Epe en andere dorpen, maar erlangs. Wel wat kruip door, sluip door en hier en daar veel remmen en weer optrekken. Maar een hele mooie en ook redelijk korte route, tot bij lbrug. vandaar weer niet verrassend, want weinig variatie mogelijk.
Toch deed ik er langer over dan gedacht, zowel op de heenweg als de terugweg. Heen 2 keer een braderie moeten omzeilen, door 't Harde en een klein dorp erna. Terug erg veel wind, zijwind, van rechtsvoor zeg maar. Ik kan daar niet goed aan wennen en nu was het in de polder een behoorlijk harde wind.

Bij Velomobiel goed geholpen door Theo. Ik kwam voor aanpassingen aan de kettingloop, achterwiel, remmen etc. Kettingwiel onder de stoel was versleten, zo erg dat op 1 kant het kettingprofiel erin zat in plaats van de rand. Dat is dus al lang, want ik heb nooit anders gezien! Nieuwe erop, dus. Remmen afgesteld, nieuwe ketting op tussenas, met bijpassende tandwielen. Daarvoor moet alles wel los achter, veel werk. Lager van achterwiel vernieuwd, was erg vies en daardoor versleten. Achterwiel opnieuw uitgelijnd, op de fiets met een van karton gemaakte richtbok!  Hoe simpel kan het leven zijn.
Fietste dus weer prima op weg naar huis.

hulde voor Velomobiel.nl en Fietsersbond.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten