Pagina's

dinsdag 2 april 2013

van alles

Er ging van alles door mijn hoofd tijdens het wwv fietsen vandaag. Vanochtend de zonsopgang, mooi was ie. Jammer dat ik er geen plaatje van kon maken, die had ik mooi aan Paul van Roekel kunnen mailen, gezien zijn laatste post.
Verder vond ik het maar vroeg, mijn biologische klok was nog niet verzet. En koud was het ook vanochtend. Min 3 gaf de thermometer in Lochem aan. De laatste weken was het toch al wel 0 elke keer.
Vanmiddag was het heel anders. Lekker fietsweer, wind mee of schuin achter. Wel af en toe een flinke stoot als ik uit het bos de weilanden in ging. Zou het dan toch lente worden? Hij komt, hij komt, blogt Beekie.

De racefietsers komen ook weer hun holen uit, dat wordt weer lekker rissen de komende tijd. Moet dit jaar beter lukken dan vorig jaar, met mijn nieuwe wielen erin. Bij thuiskomst stond er 34,4 gemiddeld op de teller. Niet gek voor mij in deze tijd van het jaar.
Ook goed als training voor de Spezitour einde van de maand met Marc.

Er is ook weer veel te zien onderweg. Kieviten met hun mooie duikvluchten, duiven die elkaar laten zien wat ze kunnen, boeren die hun land bewerken. Alles komt tot leven, beter dan alleen die auto's op de weg. Witte reigers, straks nog de zwaluwen en het is weer compleet.

gelukkig woon ik niet in de grote stad, bijvoorbeeld Amsterdam. Als ik zie en lees hoe het daar gaat met het fietsverkeer! Ik ben dan erg blij met m'n ritjes door Achterhoek en Twente over mooie landwegen. Maar goed, dat heb ik al eerder geschreven, toch, het blijft vermeldenswaard.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten