Pagina's

woensdag 14 december 2011

geluk, of niet

Dat was de gedachte waarop ik me vanochtend betrapte. Enorme regenbui, gelukkig mijn thuiswerkdag. Wat zou ik gedaan hebben als ik wel naar het werk moest? Ik weet het niet, want de keuze was er niet. Aanstaande vrijdag kan ik weer met de Quest gaan. De voorspelling is dat het net zo'n dag wordt als vandaag, dus zal ik het vrijdag weer tegenkomen.
Dit is de tweede week dat ik maar 1 keer fietsend naar mijn werk kan. Zo komt mijn streven van minimaal 2 keer wel in de verdrukking.

Vrijdagavond staat een bezoek aan afdeling Apeldoorn van de fietsersbond op de agenda. Doel is samen een vuist maken om het snelfietspad tussen Apeldoorn en Deventer te verbeteren, want er is en aantal onnavolgbaar voor elkaar gebokste obstakels in verwerkt. Duidelijk niet door een fietser ontworpen.

Vandaag de "winterbanden" maar onder de voorwielen gelegd, Marathonplus. Voelen zwaarder aan, maar die paar grammen zal niet echt veel invloed hebben op de prestaties. Goed op spanning houden, dat heeft meer invloed.

5 opmerkingen:

  1. De laatste tijd hoop ik altijd dat het regent als ik moet/mag gaan fietsen. Met het schuimdekje en een goede regenpet op en bril af, vallen de nadelen namelijk af en dan blijft alleen het plezier over...

    Misschien kun je het minder vaak fietsen nog compenseren door deelname aan de OBT? Kost je slechts 2 dagen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, ik moet even overschakelen naar fietsen in dit weertype. Daarna zal het inderdaad wel meevallen, c.q. plezierig worden.

    OBT wordt het niet: werkdagen. Rond O&N ga ik naar d Ardennen, kilometers maken op de ATB, als afwisseling.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Casper,

    Mijn afstanden zijn natuurlijk veel korter, maar ik rijd gewoon elke dag mijn woon-werk-verkeer in mijn softshell regenjasje met daaronder een fleece trui. Uiteraard heb ik ook een regenbroek aan en een waterdichte pet op.
    Die stromende regen tikt ook wel heel gezellig op de capuchon. Alleen de onderkant van mijn spijkerbroek wordt soms een beetje nat.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Tjah praktijk ervaring van afgelopen paar dagen is voor mij, dat zonder viziertje (vieziertje zat al niet goed vast en vorige week is die met de wind meegenomen) je borstkas wel een beetje vochtig word. Bovendien slaat de wind redelijk op je borstkas, maar als je je gezicht en ogen vooral goed beschermd (pet, bril, etc) dan is er prima te rijden momenteel.
    Ik rijd momenteel woonwerk ondanks de korte afstand heerlijk in de quest. Gewoon korte broek, shirt en schoenen aan.
    Werkkleding in een losse tas mee en dekje op zijn plaats.

    BeantwoordenVerwijderen