Pagina's

zondag 23 oktober 2011

zoeken

Vandaag een mooie tocht gemaakt langs de rand van de Veluwezoom. Vanuit Zutphen via Voorstonden naar Eerbeek, langs Loenen, via Otterloo, Hoenderloo, Beekbergen en Klarenbeek, over Empe weer naar Zutphen. 84 mooie kilometers in de najaarszon. Ik had vanochtend nog geen zin om mijn derailleur na te kijken en de luchtgaten in het "vooronder" te dichten. Het was gewoon te mooi weer om eerst te sleutelen.

Het is wel wat zoeken naar mooie routes, merk ik. Gewend aan de racefiets als ik ben, neem ik automatisch de bekende wegen. Soms valt dat tegen, omdat er aardig wat klimkilometers in kunnen zitten, zoals vandaag. Op de racefiets is dat geen probleem, in de Quest valt het na een aantal hellingen tegen als ik weer omhoog moet.
Ook zoeken is naar de juiste kleding. Ik kleed me nog te vaak te warm aan en kom dan flink bezweet thuis. De rijp stond vanochtend nog op de velden, dus een zweetshirt, een T-shirt en een dunne jas. De mouwen konden al snel opgestroopt worden. Gelukkig heeft mijn jasje een rits, die zowel van boven als beneden open kan, zodat ik met een open jas reed. Toch te warm, dus volgende keer maar eerst zonder jas proberen.

Onderweg, vlak bij Zutphen, een gele Quest samen met een racefietser tegengekomen. Benieuwd wie dat was.

Nu dan maar het kluswerk. Ik heb geen lycra, geen stoffenwinkel in Zutphen, daarom maar een goedkoop douchegodijn gekocht bij Karwei. Kijken of dat flexibel genoeg is om de gaten te dichten en toch te kunnen trappen zonder dat het scheurt.

3 opmerkingen:

  1. Hoi Casper,
    Ik heb vanmiddag weer een rondje Doesburg geroeid. Het was echt heerlijk weer om te fietsen/roeien.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je kleedt je inderdaad erg warm ! Ik heb alleen een fietsshirt aan. Sinds vandaag een fietsshirt met hoge nek en lange mouwen. Ook een lange broek, maar dat is nog niet echt nodig. Als het rond 0 graden wordt dan trek ik een lycra hemd aan onder mijn shirt. 's winters heb ik het bij instappen koud, na een paar kilometer is het over. Ik heb wel een dik vest bij me voor het geval van pech. Ook nog een regenjasje.
    Afgedichte trapgaten verminderen de ventilatie zodat je zo heftig gaat zweten (in mijn geval) dat er plasjes zweet staan onder mijn ellebogen in in de stoel. Dus ik laat een paar gaatjes open. Eeuwig probleem met afplakken is dat tape op den duur (paar weken) los laat . Tesa is de beste ducttape. Ik hep ook al eens zelfklevend klittenband gebruikt op de fiets en genaaid klittenband op het doek. Dat ging goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. http://www.nnstoffen.nl/lycra-zwart-p-108.html lycra rekt extreem en heeft mij de hele winter doorgeholpen. Was ergens in maart versleten op de hakken.

    Gr Peter

    BeantwoordenVerwijderen