Pagina's

zondag 26 april 2020

Update DF

Na twee weken DF rijden kan ik er wel een bespiegeling aan wagen.

Het is wennen, anders rijden, dat duurt een paar weken. Ik moet de fiets echt leren kennen.

Instappen is anders dan de Quest, wat smaller, nog meer F1, lijkt het. Hoewel ik daar nooit in  gezeten heb en het ook nooit zal doen.
Zicht is een stuk beter, door de golf in de voorkant. Rijden is een stuk strakker. Het voelt meer als een racefiets in vergelijking met een toerfiets. je voelt dan ook wel veel van het wegdek, mede door de smalle bandjes. Quest met F lites is comfortabeler.
Maar, rijden dat ie doet! rechte stukken wil ie vanzelf naar hoge snelheid, lijkt met wel. Bochtenwerk is uitstekend. Zijwind gevoeligheid lijkt wat hoger, zeker met zomerdak erop.

Het lijkt haast vanzelf te gaan dat ik met een hogere cadans fiets. De crankarm lijkt wat korter, misschien ligt het daar aan. Beenspieren voelen ook anders na een rit. Omschrijven kan ik het niet goed.

Vandaag heb ik de kap die ik bij de Quest had verder aangepast. het is een zelfbouw van de vorige eigenaar van de Q en ik heb deze verder afgemaakt. Flexibele kap, van dun materiaal, wat ik makkelijk op maat heb kunnen knippen. Omdat ik lager zit in de DF, heb ik het opstaande randje, wat als vaste deflector dienst deed, moeten verwijderen. Een kleine losse in plaats ervan gemaakt van lexan.
De achterkant van de kap klepperde wat op de muts, dus met tweecomponentenlijm een dubbel stuk binnenband erin gelijmd. Hopelijk geen geklepper meer. Vanaf dinsdag weer regen dus de kap moet wel in orde zijn.

Ik rij nu ongeveer 10 % sneller dan met de Q, met dezelfde hartslag gemiddeld. Bewijs genoeg, toch?

2 opmerkingen:

  1. Hallo Casper, je had een vraag gesteld, die nu pas zag, ja Rotor in DF is geen probleem, werkt prima. bel of mail me ff

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mijn naam is Darci Lyne. Dit is een heel gelukkige dag van mijn leven dankzij de hulp die Dr. .nosakhare me heeft gegeven om me te helpen mijn ex-man te herstellen met zijn betovering van liefde en magie. Ik was 6 jaar getrouwd en het was zo vreselijk omdat mijn man echt vreemdging en op zoek was naar een scheiding, maar toen ik Dr. nosakhare tegenkwam e-mail op internet over hoe hij zoveel mensen heeft geholpen hun ex terug te krijgen en te helpen repareer de relatie en maak mensen gelukkig in hun relatie. Ik legde mijn situatie uit en toen zocht ik zijn hulp, maar tot mijn grootste verbazing vertelde hij me dat hij me zou helpen met mijn zaak en dat ik nu feest omdat mijn man totaal ten goede is veranderd. Hij wil altijd aan mijn zijde staan ​​en kan niets zonder mijn cadeau. Ik geniet echt van mijn huwelijk, wat een geweldig feest. Ik zal blijven getuigen op internet omdat Dr. nosakhare een echte spreukmaker is. HULP NODIG? CONTACT
    -E-mail- blackmagicsolutions95@gmail.com
    je kunt hem ook toevoegen via Whats-app: + 2349083639501
    Hij is het enige antwoord op uw probleem en zorgt ervoor dat u zich gelukkig voelt in uw relatie. En het is ook perfect in uw relatie.
    wil je je ex terug?
    wil je een liefdesbetovering voor een nieuwe minnaar?
    Kinderloze probleemoplossing?
    Financiële probleemoplossing?
    Zwakke erectie en snelle ejaculatie?
    oplossing voor ziekte en ziekten van het lichaam
    Alle soorten probleemoplossing door astrologie?
    Echtscheiding probleem oplossing?

    BeantwoordenVerwijderen