Pagina's

zondag 26 april 2020

Update DF

Na twee weken DF rijden kan ik er wel een bespiegeling aan wagen.

Het is wennen, anders rijden, dat duurt een paar weken. Ik moet de fiets echt leren kennen.

Instappen is anders dan de Quest, wat smaller, nog meer F1, lijkt het. Hoewel ik daar nooit in  gezeten heb en het ook nooit zal doen.
Zicht is een stuk beter, door de golf in de voorkant. Rijden is een stuk strakker. Het voelt meer als een racefiets in vergelijking met een toerfiets. je voelt dan ook wel veel van het wegdek, mede door de smalle bandjes. Quest met F lites is comfortabeler.
Maar, rijden dat ie doet! rechte stukken wil ie vanzelf naar hoge snelheid, lijkt met wel. Bochtenwerk is uitstekend. Zijwind gevoeligheid lijkt wat hoger, zeker met zomerdak erop.

Het lijkt haast vanzelf te gaan dat ik met een hogere cadans fiets. De crankarm lijkt wat korter, misschien ligt het daar aan. Beenspieren voelen ook anders na een rit. Omschrijven kan ik het niet goed.

Vandaag heb ik de kap die ik bij de Quest had verder aangepast. het is een zelfbouw van de vorige eigenaar van de Q en ik heb deze verder afgemaakt. Flexibele kap, van dun materiaal, wat ik makkelijk op maat heb kunnen knippen. Omdat ik lager zit in de DF, heb ik het opstaande randje, wat als vaste deflector dienst deed, moeten verwijderen. Een kleine losse in plaats ervan gemaakt van lexan.
De achterkant van de kap klepperde wat op de muts, dus met tweecomponentenlijm een dubbel stuk binnenband erin gelijmd. Hopelijk geen geklepper meer. Vanaf dinsdag weer regen dus de kap moet wel in orde zijn.

Ik rij nu ongeveer 10 % sneller dan met de Q, met dezelfde hartslag gemiddeld. Bewijs genoeg, toch?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten