Pagina's

dinsdag 3 maart 2020

klaar voor de lente

Meestal lees je in het najaar dat mensen hun velomobiel winterklaar maken. Nu we niet een echte winter hebben gehad, ben ik toch wel benieuwd of zij het zinvol hebben gevonden.

Sinds zondag is het lente, dus nu moet de velomobiel weer lenteklaar gemaakt worden......
Ik rijd sinds zondag weer open, zonder kap. Vanwege gevoelige oren en daarmee gepaard gaande grote kans op oorontsteking, heb ik de hele "winter" wel met kap gereden.
Mijn voorkeur is open rijden, heerlijk. Goed ingepakt, mijn hoofd, dat wel.

Omdat ik op mijn woonwerkroute wat stukken slecht wegdek heb, liggen nu de F-lites eronder, sinds zondag. Dat rijd een stuk comfortabeler. Ik kan echter het verschil in snelheid nu niet goed aangeven, omdat met of zonder kap rijden ook invloed heeft. Morgen maar even met kap. Zeer benieuwd.
Tot die tijd namelijk met Continental Contact speed gereden. Ook fijne banden, maar vooral op glad asfalt. 28 mm, dus split voel je goed.

De laatste ochtenden is de temperatuur echter wel weer wat winters, net boven het vriespunt. Scheelt wel weer wat in kruissnelheid, maar in de middag is het dan wel weer lekker doortrekken. Behalve in een plaatselijk hagelbuitje...
Hopelijk kunnen we weer snel over zonnige zaken schrijven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten