Pagina's

vrijdag 20 januari 2017

Mooi fietsweer

Weliswaar aan de koude kant met temperaturen van -7 dinsdag en -4 vandaag. Maar als de zon een beetje wil krijg je wel een fantastische aanbieding van de natuur.


Ik ben wat aan het experimenteren geweest met kleding, mutsen, racekap etc. om de best passende antwoorden op de weersomstandigheden te hebben.
De kap is weliswaar redelijk comfortabel, maar bij vriesweer bevriest mijn adem op het vizier, ook op de Pinlock. Uiteindelijk zie ik dan te weinig. Net boven nul is het goed te doen. Bij droog weer of een beetje vocht prefereer ik overigens de cabrio.

Welnu, na enige wisselingen van outfit is het volgende het geworden:


Korte broek met lange erover, zweethemd en jasje. Col met buff eronder die ik dan wat omhoog kan doen. Bij -4, -7 komt er een buff over mijn hoofd, met dunne muts en uiteindelijk nog een muts. Een en ander afgemaakt met een skibril, ooit bij Lidl voor weinig aangeschaft.
Mijn hoofd en oren moeten goed ingepakt, anders zit ik weken te klooien met oorpijn, holtes die dicht zitten etc.
Voordeel van de skibril is dat mijn ogen ook niet koud worden en in het donker heb ik minder last van lampen van tegenliggers, door het oranje vizier.




1 opmerking:

  1. Skibril met oranje vizier werkt inderdaad goed bij tegenliggers, scheelt een heel stuk in de verblinding. Mijn sportbril heeft ook oranje glazen om die reden, die dan bij zon wel donkerder kleuren.
    En de temperaturen bij jouw zijn op het moment lager dan bij mij in Noorwegen, vandaag weer +8!
    En regenachtig, dat is dan weer minder........
    Mooie zonsopgang trouwens!

    Groeten, Adri.

    BeantwoordenVerwijderen