Pagina's

maandag 18 juli 2016

Rare notatie in Strava

Vandaag de Edge met nieuwe batterij gebruikt. Na heen en weer rijden naar mijn werk, 2.45 uur, nog ruim over de helft vol. Ik denk zelfs 75%

Bij uploaden naar Strava kan ik de rit in eerste instantie echter niet vinden. Uiteindelijk komt ie toch bovenaan de lijst te staan, maar de kilometers tellen niet mee voor het maandtotaal van juli. Gek, maar waar kan dat aan liggen.
Bij beter bestuderen zie ik dat de datum van mijn rit 9 april 2007 is. ?????

Ik heb het niet genoteerd, maar dat zou wel eens de datum van aanschaf kunnen zijn. Zou ie dan door de wissel van batterij weer terug naar die datum gaan? Apparaat eens bekeken bij instellingen, maar daar staat gewoon de datum van vandaag.
Na de rit heb ik het aangesloten op de laptop, om te synchroniseren, misschien is daarom nu de datum goed.
Woensdag een nieuwe kans en dan maar ook via de Strava app op de smartphone vastleggen.......ik hoop wel dat het een eenmalige actie van Edge was :)

3 opmerkingen:

  1. Welke Edge heb je? Ik heb zelf een Edge 500. Wat daar belangrijk is, is dat wanneer je klaar bent met fietsen dat je de rit 'afsluit'. Dat doe je door het knopje rechtsonder (gemarkeerd met lap/reset) een seconde of 3 ingedrukt te houden. Dan wordt in je Edge de rit als compleet gemarkeerd en pas dan zal die uploaden naar Strava.
    Dit heeft ook effect op de datum van de rit. De datum van een rit wordt nl bepaald door wanneer de rit begonnen. Heb je nog nooit je rit afgesloten (gereset in Garmin's terminologie), dan zal de rit nog steeds bezig zijn vanaf de eerste keer dat je je Edge bent gaan gebruiken.
    Datum en tijd haalt Garmin overigens van het satelliet signaal af.

    Groet,
    Johan

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dag Johan,

      ik heb de Edge 705, en het klopt, eerst lap/reset en het werkt naar behoren. Dank voor de tip.

      Verwijderen
  2. De edge serie van garmin is een drama, maar is nu eenmaal de "standaard"
    Eergisteren reed ik behoorlijk bergop, (racefiets, vakantie in Frankrijk) maar volgens de edge 800 ging het 5% maar beneden. Mogelijk een gevolg van een naderende onweersbui. De luchtdruk kan dan flink veranderen, en het is de luchtdruk die de edge gebruikt voor de berekening van de hoogte. Misschien is mijn Garmin eem beetje lui geworden door het veelvuldig gebruik van mijn gps repeater in de DF (-;

    BeantwoordenVerwijderen