Pagina's

zondag 29 mei 2016

Wat zijn de plannen?

Dat vroeg een vriend vandaag: wat heb je de komende tijd op de planning staan? Qua ligfietsen dan uiteraard.

Hij viel bijna van zijn stoel toen hij het eerste plan hoorde: de 500 van LOL. Jawel, nu al een klassieker in de ligfietswereld, of moet in nader specificeren en velomobielwereld schrijven? :)

Op de langste dag van het jaar gaan er, zover nu bekend, 5 velomobilisten 500 kilometer binnen 1 etmaal rijden. Ik dus ook. Het is de langste dag van het jaar, dus zo min mogelijk in het donker rijden. Tot nu toe is er elke keer aan het einde van de zomer een rondje IJsselmeer of Markermeer geweest. Voor de ene 360, voor de andere 400 kilometer. Dus lonkte de 500.
Overigens lijkt het mij zeer goed te doen, deze uitdaging. Uitgaande van een gemiddelde van 25, inclusief rusten, kom je op 20 uur. Maar ja, je weet nooit wat er onderweg allemaal gebeurt.
Zie ligfiets.net voor meer info en de route, mocht je willen meerijden of ons onderweg toejuichen.

Het tweede is Cycle Vision. Vorig jaar heb ik voor het eerst een wedstrijd gereden, de drieuurs race. Dat beviel prima, hoewel 3 uur rondjes soms wat saai kan zijn. Maar uiteindelijk was ik blij dat ik heb meegedaan. Het smaakte naar meer en ook dit jaar ben ik van plan mee te doen.
Ik ken de baan in Amsterdam niet. Hopelijk bevordert deze ook de snelheid. In Venray kon ik ij ieder geval sneller rijden op de baan dan ik op de weg gewend ben.

Dan maar weer eens iets over banden. Ik heb maanden op greenguards gereden, tot volle tevredenheid. Nu het weer flink aan het zomeren is, heb ik er mijn Grand Prix onder gelegd, voor dan wel te verstaan. Achter ligt al zeker 15.000 km de Allmotion, nog lang niet versleten en lekker snel.
Maar goed, terug naar de voorbanden. Afgelopen donderdag gereden met de GP's. Niet veel sneller dan voorgaande ritten met de GG's. Dat kan ook komen door lichamelijke zaken. 3 dagen achter elkaar rijden bijvoorbeeld en dan alles snel proberen. Meer afwisselen in tempo!
Bij afdalen op 2 plekken op mijn route, vanaf viaducten, kwam ik wel op hogere snelheden, ongeveer 5%.
Waarom dit gedoe als de GG's ook goed bevallen? Ik ben benieuwd naar snelheidsverschil. En de andere kant is dat ik nog voor 30.000 kilometer aan GP en Kojak in de schuur heb hangen. Zonde om niets mee te doen.
Ja, ik weet dat de GG's een betere lekbestendigheid hebben. In de winter ook prima, omdat dan een bandenwissel niet fijn is. Maar nu si dat geen punt en binnen 5 minuten gedaan, want een reserveband buba eb biba in elkaar ligt in de Q.

Voor de LOL 500 leg ik er de GG's onder, want rijden in een groep en dan meer kans op lek, dat voelt voor mij niet fijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten